Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Ford Otosan, enflasyon muhasebesi etkisiyle düzenlenmiş finansallarına göre 3Ç25’te 8,4 milyar TL net kâr açıkladı. Bu rakam, piyasa beklentisinin %9 üzerinde olmasına rağmen geçen yılın aynı dönemine göre %26 azaldı. Net kârı destekleyen unsurlar arasında operasyonel giderlerdeki azalma, artan kur farkı gelirleri ve faiz giderlerindeki gerilemeye bağlı olarak net finansman giderlerinin %50’ye yakın düşmesi öne çıktı. Ancak yüksek vergi giderleri, azalan parasal kazanç ve rekabet kaynaklı kâr marjı daralması net kârı sınırladı. Toplam satış adedi yıllık %5 artışla 169 bin adet olurken, ÖTV artışı öncesi öne çekilen talep sayesinde yurt içi satışlar %15 yükseldi. Ancak rekabetçi fiyatlandırma nedeniyle yurt içi gelirlerde sadece %1 artış görüldü. İhracat adetleri %3 artarak 139 bin adede ulaştı, ancak Avrupa’daki düşük talep nedeniyle ihracat gelirleri yatay seyretti. Toplam satış geliri 189,6 milyar TL ile beklentilere paralel gerçekleşti. Şirketin FAVÖK’ü yıllık %9,5 düşüşle 11,7 milyar TL’ye gerilerken, FAVÖK marjı 0,7 puan azalışla %6,2 oldu. Düzeltilmiş FAVÖK 13,3 milyar TL seviyesinde gerçekleşti ve marj %7’ye indi. Brüt kâr marjı da elektrikli araç üretiminin artması ve kur kaynaklı maliyet baskıları nedeniyle %4 seviyesine düştü. 2025 yılı için Ford Otosan, Türkiye’deki güçlü talep nedeniyle yurtiçi perakende pazar beklentisini 1,3-1,4 milyon adede yükseltti. Şirketin kendi yurt içi satış tahmini 110-120 bin adede çıkarıldı. Avrupa’daki zayıf talep nedeniyle ihracat ve üretim tahminleri bir miktar aşağı revize edildi. Toplam satış adedi beklentisi 700-760 bin, üretim tahmini ise 680-730 bin adet olarak korundu. 2025 yatırım harcaması hedefi ise 450-550 milyon avroya düşürüldü. Şirket, satış gelirlerinde yüksek tek haneli büyüme ve %7-8 FAVÖK marjı beklentisini koruyor. Genel olarak sonuçlar beklentilerle paralel, net kâr ise beklentilerin üzerinde gerçekleşti. Bu nedenle kısa vadede hisse üzerinde hafif pozitif bir etki bekleniyor. Ford Otosan için 143 TL hedef fiyat ve “AL” tavsiyesi korunuyor. Orta-uzun vadede ürün karmasındaki iyileşme ve “cost plus” ihracat modeli sayesinde kârlılığın desteklenmesi bekleniyor.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri