Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Koton’un (KOTON) 2025 yılı üçüncü çeyrek sonuçlarını sınırlı negatif olarak değerlendiriyoruz. Çeyrek dönem boyunca artan kampanya yoğunluğu ve fiyatlama disiplininin dengelenmesi marjlar üzerinde baskı yarattı. Buna karşın, etkin stok ve maliyet yönetimi sayesinde yurt içi brüt kârlılık güçlü seyrini korudu. Yönetim, yılın geri kalanı için TMS 29 kapsamında yıl sonu ciro beklentisini “düşük tek haneli büyüme”den “yatay/sınırlı daralma” olarak revize etti. Orta ve uzun vadede yatırım tezimiz; yurt dışı operasyonlardaki ölçeklenme, ürün ve kanal karmasının iyileşmesi ile finansal giderlerdeki normalleşme beklentisiyle desteklenmeye devam ediyor. 12 aylık hedef fiyatımızı 27,00 TL’de, “AL” tavsiyemizle birlikte koruyoruz. Koton’un 2025 yılı üçüncü çeyrek finansallarında ciro 7,9 milyar TL, FAVÖK 1,7 milyar TL (%21 marj) seviyesinde gerçekleşti. 9 aylık dönemde ise ciro 22,9 milyar TL, brüt kâr marjı %55,1, FAVÖK 4,5 milyar TL oldu. Brüt kâr marjı yıllık bazda hafif daralırken, FAVÖK yıllık %22 ve çeyreklik %32 geriledi. Şirket 3. çeyrekte 3 milyon TL net kâr, 9 aylıkta ise 75 milyon TL net zarar açıkladı. Operasyonel olarak yurt içi mağazacılık %5,1 reel büyüme ile sektörden pozitif ayrıştı. Yurt dışı satışlar USD bazında 3Ç’de %20, 9A’da %9 arttı; GCC bölgesinde LFL satışlar %14 yükseldi. Yurt dışı e-ticaret reel bazda %33 büyüme kaydetti. Dört çeyrek aradan sonra yurt dışı mağazacılık reel büyümeye geçti. Toplam mağaza sayısı çeyrek sonunda 458’e, raporlama sonrası açılışlarla 461’e ulaştı. Omnichannel entegrasyonu hızlanırken Koton Club üye sayısı 8,5 milyon arttı. Yönetim, yıl sonu ciro beklentisini “yatay/sınırlı daralma” olarak güncellerken, %50’nin üzerinde brüt kâr marjı hedefi ve çift haneli net mağaza artışı planını korudu. 4. çeyrek mevsimselliği, yurt dışı ölçeklenme ve ürün/kanal karmasındaki iyileşme, marjlarda kademeli toparlanma potansiyeli taşıyor
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri