Midas Reklam
MGROS - MİGROS TİCARET A.Ş.

Son Fiyat

496.25 ₺

Hedef Fiyat

840.00 ₺

Potansiyel Getiri

%69.27
Çarşamba, 13 Ağustos 2025
Güncel Fiyat 496,25 ₺
En Yüksek Tahmin
905,00 ₺
Ortalama Fiyat Tahmini
802,31 ₺
En Düşük Tahmin
665,00 ₺
Ortalama Getiri Potansiyeli
%61.67
Kurum Sayısı 14
9
4
1
Çarşamba, 13 Ağustos 2025 00:00

Ata Yatırım, MGROS-Migros için hedef fiyatını 840 TL, tavsiyesini "endeks üstü getiri" olarak korudu

Hafif zayıf sonuçlar ama ön görüler korundu. Genel olarak, Migros'un sonuçları tahminlerimizin biraz altında kalmıştır. Nominal %45,3'lük ciro büyümesi, yeni mağaza etkisinin beklenenden yüksek olması sayesinde tahminlerimizin hafif üzerinde gerçekleşmiştir. Operasyonel gider baskısının bir miktar hafiflemesi sayesinde şirket, 2Ç25'te raporlanan FAVÖK marjını çeyreklik bazda 75 baz puan artırarak %5.4 seviyesine çıkarmayı başarmıştır. Personel maliyetlerindeki baskının azalmasını dikkate alarak, önümüzdeki çeyreklerde Migros'un FAVÖK marjında daha fazla iyileşme bekliyoruz. 2Ç25 sonuçlarının %6.0 FAVÖK marjı beklentisini desteklediğini ancak yönetimin işaret ettiği üzere "%8-10" ciro büyümesi beklentisinde hafif aşağı yönlü risk olabileceğini düşünüyoruz. Migros, 1Y25'te toplam hızlı tüketim ürünleri ve modern hızlı tüketim ürünlerindeki pazar payını yıllık bazda sırasıyla 60 baz puan ve 60 baz puan artırarak %10.2 ve %16.8'e yükseltmeye devam etmiştir. Şirket, 1Y25'te 122 yeni mağaza (2Ç25'te 66 yeni mağaza) açarak tüm yıl için öngördüğü 250 yeni mağaza hedefini desteklemiştir. Potansiyel risklere kıyasla ödüllerin hâlâ daha yüksek olduğuna inanıyor ve Migros'u en çok tercih edilenler listemizde tutmaya devam ediyoruz. Migros 2Ç25’te 281 mn TL net kâr kaydederek bizim tahminimiz olan 867 mn TL’nin ve konsensüs tahmini olan 938 mn TL’nin altında kalmıştır. Tahminlerimizden sapmada, vadeli alımlara ilişkin faizlerin beklentimizin hafif üzerinde gerçekleşmesinin yanı sıra FAVÖK’ün beklenenden biraz düşük gelmesi etkili olmuştur. Migros, 2Ç25’te net satışlarını reel olarak (TFRS 29) yıllık bazda %5.7 artırarak 91.7 milyar TL’ye ulaştırdı ve bu sonuç tahminlerimizin %0.6 üzerinde gerçekleşti. Şirket aynı dönemde net satışlarını nominal olarak %45.3 artırdı. Hatırlanacağı üzere, yönetim 4Ç24’ten itibaren karşılaştırılabilir (LfL) satış büyüme rakamlarını paylaşmaya başladı ki biz bunu şeffaflık açısından olumlu karşılıyoruz. 2Ç25’te Migros, %37.8’lik sepet büyüklüğü artışı ve %1.6’lık müşteri trafiği artışının desteğiyle %40.0 oranında karşılaştırılabilir satış büyümesi gerçekleştirdi. Beklenenden düşük brüt marj ve vadeli alımlardan elde edilen düşük faiz nedeniyle, 2Ç25’te düzeltilmiş FAVÖK marjı %0.3 ile %1.0’lik tahminimizin hafif altında gerçekleşti. FAVÖK marjını hesaplarken, emsal faiz oranı etkisini dikkate aldığımızı lütfen unutmayın. Raporlanan %5.4’lük FAVÖK marjı hem bizim hem de %5.7 olan konsensüs tahmininin altında kaldı. TFRS 29 etkisi hariç tutulduğunda, 2Ç25’te raporlanan FAVÖK marjı %8.4, düzeltilmiş FAVÖK marjı ise %3.3 olarak gerçekleşti.

Geçmiş Hedefler

MGROS - MİGROS TİCARET A.Ş.

Son Fiyat

496.25 ₺

Hedef Fiyat

840.00 ₺

Potansiyel Getiri

%0.00
0
Al
3
Cuma, 18 Temmuz 2025
MGROS - MİGROS TİCARET A.Ş.

Son Fiyat

496.25 ₺

Hedef Fiyat

850.00 ₺

Potansiyel Getiri

%0.00
0
Al
4
Cuma, 31 Ocak 2025
MGROS - MİGROS TİCARET A.Ş.

Son Fiyat

496.25 ₺

Hedef Fiyat

760.00 ₺

Potansiyel Getiri

%0.00
Cuma, 23 Ağustos 2024
MGROS - MİGROS TİCARET A.Ş.

Son Fiyat

496.25 ₺

Hedef Fiyat

535.00 ₺

Potansiyel Getiri

%0.00
Perşembe, 19 Ekim 2023
MGROS - MİGROS TİCARET A.Ş.

Son Fiyat

496.25 ₺

Hedef Fiyat

350.00 ₺

Potansiyel Getiri

%0.00
0
Al
0
Çarşamba, 26 Temmuz 2023
Reklam Alanı
Google Play Apple Store