Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
TAV’ın 2024'te neredeyse tüm havalimanlarında yıllık bazda iyileşmeyle %16'lık toplam uluslararası yolcu büyümesine ulaşması dikkat çekiciydi ve 2025 için cesaret vericiydi. Mevcut operasyonlarındaki hikayesinin 2024'e benzer olmasını beklediğimiz 2025’te TAV’ın görünümü için birincil başlıklar, devam eden Antalya ve Ankara'daki kapasite yatırımlarının yılın ilk yarısında devreye girmesidir. Geçen yılki Almatı kapasite artışıyla beraber, bu yeni yatırımlar 2025'in büyüme hikayesini destekleyecektir ve ayrıca TAV için hedef fiyatımızı EUR 10'dan EUR'ya yukarı yönlü revize etmemizin temel nedenleridir. Hisse için yenilenen hedef fiyatımızın vaad ettiği getiri, endeks artış beklentimizin altındadır ve bu seviyelerde hisse için önerimiz TUTtur. Havacılık: 2024'teki zorlukların üstesinden büyük ölçüde başarıyla gelindi. Türk hava taşıyıcıları, harika bir 2023 yılı geçirdikten sonra 2024'te önemli zorluklarla karşı karşıya kaldı. Bunların başında: (i) geçen yılın rekor seviye baz etkisi ve küresel kapasitelerdeki toparlanma nedeniyle birim gelirlerde beklenen düşüş, (ii) fonksiyonel para birimlerinin döviz cinsinden olması nedeniyle TL'nin güçlenmesinin döviz cinsinden gelirler ve TL cinsinden maliyetler üzerindeki olumsuz etkisi ve (iii) kontrolleri dışında yaşanan operasyonel zorluklar (örneğin THY'de motor sorunları nedeniyle Boeing uçaklarının yere indirilmesi ve Pegasus'ta Sabiha Gökçen Havalimanı'ndaki kapasite kısıtlamaları) yer alıyordu. Buna rağmen, sektör oyuncuları, büyümeye devam ederken maliyet baskılarını büyük ölçüde azaltmayı başardı. Marjlardaki makul aşınma ile birim gelirlerdeki seyir, ilk beklentilerimizden daha iyi gelişirken, borçluluklar da geriledi. Bu performansın gerisinde güçlü talep ortamı yer aldı. 2025'te dayanıklılıklar test edilmeye devam edecek. Yeni yılın temel zorlukları neredeyse tamamen geçen yıldan devralındı; enflasyonist baskılar, olumsuz döviz gelişmeleri ve jeopolitik riskler. Yine de havacılık sektöründe her zaman ve her yerde en önemli belirleyici olan güçlü talep, ortadan kalkmış değil. Mevsimselliği dikkate alarak incelediğimizde, doluluk oranları ve büyümelerde anlamlı bir zayıflık görmediğimiz gibi, ileriye dönük rezervasyonlarda bir sıkıntı gözükmüyor. Sonuç olarak, Türk hava taşıyıcılarının Covid sonrası sektör ortalamalarının üzerinde kârlılıkla büyümesini sağlayan bazısı kalıcı, bazısı dönemsel avantajlar destekleyici olmaya devam ediyor. Öte yandan, bazı dönemsel görünen avantajlar, örneğin Avrupalı rakiplerin Rusya üzerinden uçamaması ve kaynak kısıtları nedeniyle aynı taşıyıcıların düşük kapasite sunması gibi avantajlar hala geçerli ve başlangıçta görüldüğü kadar da dönemsel değil. Ek olarak, daha yumuşak petrol fiyatı görünümünün marjları destekleyeceğini ve yakıt dışı maliyet kalemlerindeki baskıyı hafifleteceğini düşünüyoruz.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri