Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Söz konusu onay, zorlu geçen süreç sonunda önemli bir olumlu gelişme olup, potansiyel yeni yatırımların da önünü açmaktadır. Koşullu izne tabi olan yeni hafif araç projesi, bu sürecin ilk somut sonucu niteliğindedir. Onay sonrası oluşabilecek sinerjiye atıfla yeni anlaşmalar yapılabileceğini öngörmüş ve bunu modellemelerimize dahil etmiştik. Modellememizde, yıllık 175 bin adetlik, ağırlıklı yurtiçi satışa yönelik araç üretimi öngörürken, açıklanan projede bu sayı 150 bin adet olup, Orta Doğu ve Afrika odaklı ihracat planlanmaktadır. Vurgulanması gereken bir diğer nokta ise bu yatırımın, %80’i Avrupa’ya ihraç edilmesi hedeflenen ve hâlihazırda üretimi başlayan ticari araç (K0 kodlu) projesinden bağımsız bir yatırım olmasıdır. K0 modelinin 2026’da, yeni hafif araç yatırımının ise 2027 içinde tam kapasiteye ulaşması beklenmektedir. Tofaş fabrikası şu anda %40’ın altında kapasite ile çalışmakta, ağırlıklı olarak Egea üretimi yapılmaktadır. Egea modelinin üretiminin 2024 sonunda sona ermesiyle, 2026’da K0 modeli tam kapasite (125 bin adet/yıl) çalışacak, 2027’de ise buna yeni hafif araç üretimi (150 bin adet/yıl) eklenecektir. 400 bin adet kapasiteli fabrikada bu senaryoda hâlen 125 bin adetlik boş kapasite kalmaktadır. Bu da ileride yeni bir modelin eklenmesi için alan olduğunu göstermektedir. Modelimizde temkinli olmak adına 75 bin adet boş kapasite ile %75 civarında bir kapasite kullanım oranı varsaymaktayız. Öte yandan, Stellantis Otomotiv’in distribütörlüğü kapsamında ana modelimizde yıllık 160 bin adetlik yurtiçi satış potansiyeli öngörüyoruz. Bu varsayım altında, yurtiçi satışların %55–60’ının ithal araçlardan oluşacağı hesaplanmaktadır. 2016–2023 döneminde bu oran ortalama %7,5 seviyesindeydi.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri