Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Doğuş Otomotiv 1Ç25 Sonuçları: Güçlü Satış Performansına Karşın Kârlılık Baskı Altında Şirket, 1Ç25 döneminde yıllık bazda yatay seyreden 39 bin adetlik toptan satış hacmi gerçekleştirmiştir (1Ç24: 39 bin; 4Ç24: 63 bin). Yurt içi otomotiv pazarı aynı dönemde yıllık bazda %7 daralarak 283 bin adede gerilerken, Doğuş Otomotiv’in perakende satış hacmi (Skoda dahil) yalnızca %1 düşüşle 37 bin adet seviyesinde gerçekleşmiş ve bu bağlamda göreceli güçlü bir performans sergilemiştir. 2024’ün sonlarında piyasaya sunulan elektrikli araç (EV) modelleriyle birlikte Doğuş Otomotiv’in EV satışları yıllık bazda %511 artarak, %105 büyüyen genel EV pazarının oldukça üzerinde bir performans göstermiştir. Bu ivmeyle birlikte, şirketin binek araç (PC) satışları %5 artarken, genel PC pazarı %4 daralma göstermiştir. Binek araç segmentinde 1,2 puan pazar payı kazanılırken, hafif ticari araç (LCV) segmentinde ise 1,8 puanlık bir pazar payı kaybı yaşanmıştır. Marka bazında değerlendirildiğinde, VW binek araç satışları %35, Audi %8 ve Porsche %27 oranında artarak ürün karmasına pozitif katkı sağlamıştır. Öte yandan, VW markalı LCV satışları %43 oranında gerilemiştir. Seat ve Skoda satışları ise, %4–5 civarında daralan pazarla uyumlu bir görünüm sergilemiştir. Toplam satış hacmindeki güçlü performansa rağmen, sektörde devam eden zayıf fiyatlama dinamikleri ve olumsuz ürün karması, şirketin kârlılığı üzerinde önemli baskı yaratmıştır. Şirket, 2025 yılına ilişkin hem yurt içi pazar büyüklüğü hem de Skoda hariç perakende satış hacmi hedeflerini mutlak değer olarak korurken, bu hedeflerin yanına eklenen “+” işareti, söz konusu tahminlerin asgari seviyeler olarak görülmesi gerektiğine ve yukarı yönlü sapma ihtimalinin arttığına işaret etmektedir. Şirketin net finansal borcu Mart 2025 itibarıyla 11,3 milyar TL’ye yükselmiştir (2024 yıl sonu: 3,0 milyar TL). Bu artışın temel nedeni, stok seviyelerindeki çeyreklik bazda %57’lik belirgin artışa bağlı olarak işletme sermayesi ihtiyacının yükselmesidir. Söz konusu stok artışı, stok devir süresinde 33 günlük bir uzamaya neden olmuştur. Ancak bu gelişmenin, 2025 yılına ilişkin beklentilerde yapılan sınırlı yukarı yönlü revizyonlarla birlikte değerlendirildiğinde, şirketin önümüzdeki döneme dair daha olumlu bir pazar görünümüne sahip olduğu ve buna paralel olarak stok politikasını yeniden şekillendirdiği anlaşılmaktadır. Son olarak, 2024 yılına ilişkin 6,0 milyar TL tutarındaki temettü dağıtımı, “diğer ödenecekler” kalemi altında muhasebeleştirilmiş olup, önümüzdeki dönemlerde nakit akışından düşülecektir. Her ne kadar söz konusu negatif gelişmelerin hisse fiyatı üzerinde son aylarda büyük oranda fiyatlandığını düşünsek de, açıklanan 1Ç25 sonuçlarını sınırlı negatif olarak değerlendiriyoruz.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri