Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Ford Otosan’ı, hisse başına 142,3 TL hedef fiyat ve “AL” tavsiyesiyle araştırma kapsamımıza dahil ediyoruz. Hesaplamalarımız sonucunda ulaştığımız hedef değer, %47 getiri potansiyeline işaret ediyor. Ford Otosan’ı; (I) artan üretim kapasitesi ve esnek üretim yetkinliği, (II) stratejik iş birlikleri ve yenilenen model portföyüyle güçlenen ürün gamı, (III) yüksek pazar payından kaynaklanan güçlü rekabet avantajı ve gerçekleştirdiği kapsamlı yatırımlarla pazardaki lider konumunu pekiştirmesi nedenleriyle beğeniyoruz. 2025 yılı tahminlerimize göre, FROTO 7,2x F/K ve 6,9x FD/FAVÖK çarpanlarıyla benzerlerine kıyasla hafif primli işlem görmektedir. Artan Üretim Kapasitesi... Ford Otosan, 2021-2024 döneminde Türkiye’de 1,9 milyar EUR ve Romanya’da 0,5 milyar EUR olmak üzere toplam 2,4 milyar EUR yatırım gerçekleştirmiştir. Bu yatırımlar sonucunda şirket, 2025 yılı itibarıyla toplam 934.500 adetlik yıllık üretim kapasitesine ulaşmıştır. Ford Otosan, Türkiye’nin toplam araç üretiminin %28’ini, ticari araç üretiminin %83’ünü ve Romanya’nın toplam araç üretiminin %45’ini gerçekleştirerek sektördeki lider konumunu sürdürmektedir. Şirket, 2025 yılı içinde 750-850 milyon EUR arasında sabit kıymet yatırımı yapmayı planlamakta olup, bu tutarın 620-700 milyon EUR’luk kısmı ürün yatırımlarına ayrılacaktır. Elektrikli motorlara hem ticari hem binek araçta hızlı geçiş... Ford Otosan, elektrikli araç üretimine yönelik yatırımlarını sürdürmektedir ve 2025 itibarıyla tüm modellerinde elektrikli versiyonlar sunmayı hedeflemektedir. Bu doğrultuda Gölcük fabrikasında E-Transit modeli 2022 yılında üretime başlamıştır. Ayrıca Yeniköy fabrikasında 2024’ün ilk yarısında Custom modelinin plug-in hibrit (PHEV) ve bataryalı elektrikli (BEV) versiyonları üretime alınmıştır. Craiova tesisinde ise yeni Puma Gen-E modelinin yanı sıra Courier’nin BEV versiyonu üretilmeye başlanmış olup, Mayıs 2025 itibarıyla Türkiye pazarına sunulmuştur. Şirket, yakın dönemde Eskişehir fabrikasında üretmeyi planladığı E-Truck modeliyle birlikte tüm modellerinin elektrikli versiyonlarını tamamlamış olacaktır. Ford Otosan’ın üretim tesisleri, içten yanmalı motorlu ve elektrikli araçları aynı üretim hatlarında esnek biçimde üretebilme kapasitesine sahiptir. Stratejik anlaşmalarla verimlilik artışı... Ford Motor Company ve VW AG, 1 tonluk orta segment ticari aracın ortak üretimi için anlaşma sağlamış; bu kapsamda söz konusu araçların üretimi Ford Otosan’ın Kocaeli-Yeniköy tesisinde gerçekleştirilecektir. Anlaşmayla birlikte yeni nesil 1 tonluk ticari araç modelinin üretimi devreye alınarak yıllık kapasite 405 bin adede çıkarılmıştır. Bu iş birliği ile maliyet etkinliği ve üretim ölçeğinde avantaj hedeflenmektedir. Ek olarak Ford Trucks, IVECO ile stratejik bir ortaklık kurmuştur. Bu kapsamda, Avrupa Birliği’nin 2028 “Direct Vision Standard”ına uygun yeni nesil ağır kamyon kabinlerinin ortak geliştirilmesi planlanmaktadır. Her iki iş birliği de Ford Otosan’ın kârlılık potansiyelini destekleyecek stratejik adımlar olarak değerlendirilmektedir. Avrupa ticari araç lideri... Ford markası, Avrupa ticari araç segmentindeki pazar payını 1Ç24’teki %15,0 seviyesinden 1Ç25’te %19,3’e yükseltmiştir. Puma modeli ise binek araç pazarında, özellikle İngiltere’de, liderliğini sürdürmektedir. Öte yandan Çin menşeli üreticilerin Avrupa ticari araç pazarındaki toplam payı halen sınırlı düzeyde olup, Ford Otosan açısından şu aşamada önemli bir tehdit oluşturmamaktadır. Şirketin elektrikli araç dönüşümüne yönelik yatırımlarını sürdürmesi, gelecekte artabilecek rekabet ortamına karşı önemli bir hazırlık sağlamaktadır.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri