Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Şirket, 1Ç25’te dolar bazında net satışlarını yıllık %2 artışla 4.887 milyon ABD dolarına yükseltmiştir. Aynı dönemde toplam yolcu sayısı %2 artarken; uluslararası yolcu sayısı %4 artmış, yurtiçi yolcu sayısı ise %2 azalmıştır. Toplam Arz Edilen Koltuk Kilometresi (AKK) %4 artış göstermiş, doluluk oranı ise yıllık bazda 13 baz puan artarak %80,6 seviyesine ulaşmıştır. Yolcu gelirleri %3 artış kaydetmiş; bu artış uluslararası hatlarda %1, yurtiçi hatlarda ise %20 olmuştur. Buna karşılık, yolcu başına birim gelir %1 azalarak 6,45 ABD dolarına gerilemiştir. Kargo hacmi %0,2 artışla 478 bin tona, kargo gelirleri ise %2 artışla 762 milyon dolara yükselmiştir. Düzeltilmiş FAVÖK, yıllık bazda %20 düşüşle 503 milyon dolara gerilemiştir. FAVÖK marjı, 1Ç24’teki %13,1 seviyesinden 1Ç25’te %10,3’e gerilemiştir. Bu daralmanın ana nedenleri, zayıf yolcu başı gelir ve artan personel maliyetleridir. Birim başına toplam maliyet %3 artarak 8,48 ABD dolarına yükselmiştir. • Yakıt CASK (birim başına yakıt maliyeti): %16 düşüşle 2,21 dolar • Personel CASK: %26 artışla 2,21 dolar Toplam yakıt giderleri yıllık %12 azalarak 1,3 milyar dolara düşerken, personel giderleri yıllık %31 artarak 1,3 milyar dolara yükselmiş ve bu durum operasyonel marjlar üzerinde baskı yaratmıştır. Düşük sezon etkisi ve yüksek finansal giderler nedeniyle, 1Ç25’te 44 milyon dolar net zarar açıklanmıştır. Oysa piyasa beklentisi 16 milyon dolar net kâr yönündeydi. Bu sapmanın temel nedeni, beklenenden yüksek finansal giderler ve iştirak zararları olmuştur. Net borç, 4Ç24’e kıyasla 217 milyon dolar artarak 6.196 milyon dolara ulaşmıştır. Net Borç / FAVÖK oranı 1,6x seviyesinde gerçekleşmiştir. ➢ Şirket 2025 yılı beklentilerini korumuştur: AKK büyümesi: 2024’e göre %6–8 Net satış büyümesi (USD bazında): %6–8 Toplam yolcu sayısı: 91 milyon ve üzeri FAVKÖK marjı: %22–24 ➢ Yakıt hedge oranı, 2025 yılı için %60 seviyesindedir. Ön rezervasyonların geçen yılki seviyelerle paralel olduğu belirtilmiştir. ➢ Savaştan etkilenen bölgelerin operasyonel payı yaklaşık %2–3 seviyesindeyken, bu bölgelerin kârlılığa etkisi toplam kârın yalnızca yarısı düzeyindedir; yani sınırlıdır. ➢ Şirketin özellikle Asya pazarında, özellikle de Çin’de yeni slotlar alarak büyüme planları bulunmaktadır. Bu bölgedeki uzun menzilli uçuşlar, kârlılığı daha yüksek olan operasyonlar arasında yer almaktadır. ➢ Son dönemde yaşanan jeopolitik gelişmelerin ardından hisse fiyatında geri çekilme görülmüş; bu sayede 2025T F/K çarpanı 2,7x, FD/FAVÖK çarpanı ise 3,8x seviyelerine gerileyerek cazip bir değerlemeye işaret etmektedir. Jeopolitik risklerin azalması durumunda, hissede hızlı bir toparlanma potansiyeli bulunduğu değerlendirilmektedir.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri