Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
BİM için Hedef Fiyat Yükseltildi, "AL" Tavsiyesi Korundu BİM, etkin maliyet yönetimiyle yüksek enflasyon ortamında uygun fiyatlı ürünler sunma ve geniş mağaza ağıyla sektörde liderliğini sürdürme yeteneğiyle öne çıkıyor. Güncellediğimiz makro ve mikro tahminler ışığında, araştırma kapsamımızda bulunan BİM için tahminlerimizi ve hedef fiyatımızı revize ediyoruz. Şirketin yaygın mağaza ağı, özel markalı ürünler ve etkin maliyet yönetimi stratejileri doğrultusunda 12 aylık hedef fiyatımızı hisse başına 705 TL olarak belirlerken, "AL" tavsiyemizi koruyoruz. 2025T dönemi tahminlerimizde şirket, 14,1 F/K ve 7,9 FD/FAVÖK çarpanlarıyla işlem görmektedir. Marj Baskısı Sürerken Mağaza Ağı Güçleniyor BİM, 2025 yılının ilk çeyreğinde satış gelirlerinde sınırlı bir artış kaydetmiş, ancak kârlılık tarafında zayıf bir görünüm sergilemiştir. Brüt kâr marjı geçen yılın üzerinde gerçekleşse de, FAVÖK ve net kâr yıllık bazda gerilemiş; bu düşüşte faaliyet giderlerindeki artış ve finansman ile vergi yükü etkili olmuştur. Mart 2025 itibarıyla şirketin toplam mağaza sayısı 13.809'a ulaşmıştır. Fas'ta 828, Mısır'da 425 mağaza ile yurt dışı operasyonlar toplam gelirin %5'ini oluşturmuştur. Aynı mağaza satışları %35,1 artarken, müşteri trafiği %3,7 azalmış, sepet büyüklüğü ise %40,3 artış göstermiştir. Türkiye'de özel markalı ürünlerin satış payı %57, FİLE formatında ise %32 seviyesindedir. Net borç çeyreklik bazda 13 milyar TL düşüşle 18,6 milyar TL'ye gerilemiştir. BİM'in açıkladığı "Bimflasyon" oranı 1. Çeyrek 2025'te %36 olurken, TÜİK verilerine göre gıda ve alkolsüz içeceklerde yıllık enflasyon yüksek seyrini sürdürmüştür. Artan üretici fiyatları ve 2025 başındaki yüksek asgari ücret artışı, özellikle mağaza operasyonları ve lojistik gibi alanlarda maliyetleri yukarı çekmiş, bu da sektöre baskı yaratmıştır. İndirim mağazacılığı ivmesini korurken, BİM düşük kâr marjlı ve etkin maliyet yönetimiyle sektördeki lider konumunu sürdürmektedir. 2025 Yılı Hedefleri ve Riskler Şirket, TMS 29 hariç %45 (±%5) satış büyümesi, %7,5 (±%0,5) FAVÖK marjı ve %3,5–4,0 yatırım harcaması hedefi paylaşırken; TMS 29 dahil hesaplamada bu beklentiler sırasıyla %8 (±%2), %5,0 (±%0,5) ve %3,5–4,0 olarak duyurulmuştur. Güçlü nakit yaratımı sayesinde dış finansman kullanmayan BİM, operasyonel esnekliğini korumakta; özel markalı ürün stratejisi ise yüksek enflasyon ortamında rekabet gücünü desteklemektedir. Öte yandan, yüksek maliyet baskıları, kâr marjları üzerinde risk yaratmaya devam ederken, Rekabet Kurumu tarafından verilen 1,29 milyar TL'lik ceza ve devam eden soruşturmalar, finansallar üzerinde ek belirsizlik oluşturmaktadır. Ancak şirket ilk çeyrekte devam eden zayıf müşteri trafiğinin yılın ikinci yarısında normalleşeceğini öngörüyor.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri