Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Net satışlar yıllık %6 azalarak 53,9 milyar TL’ye gerilemiş ve tahminlerin %3 altında kalmıştır. Mimari cam gelirleri, hem hacim hem de fiyatlarda %2’lik artış sayesinde yıllık %4 artış göstermiş, AB’deki kapasite azaltımları fiyatları desteklemiştir. Endüstriyel cam gelirleri, hacimlerin %3 düşmesine rağmen fiyatlardaki %13 artış sayesinde yıllık %10 büyüme kaydetmiştir. Cam ev eşyası gelirleri, hacimlerin %14 düşmesiyle birlikte yıllık %7 daralmıştır. Cam ambalaj gelirleri yıllık bazda yatay kalırken, kimyasallar segmenti gelirleri %24 azalmış; burada hacimler %4, fiyatlar %15 düşerken, ton başına ortalama fiyatlar dolar bazında %5 artmıştır. Enerji gelirleri ise fiyatlardaki %15 düşüş nedeniyle yıllık %8 gerilemiştir. Bölgesel olarak Türkiye’deki satışlar yıllık bazda yatay kalırken, Avrupa ve ABD’deki satışlar sırasıyla yıllık %11 ve %17 azalmış, bu durum yurt içi satış payını %44’e (3Ç24: %42) yükseltmiştir. FAVÖK marjı yıllık 543 baz puan artışla %12’ye yükselmiş, FAVÖK %72 artışla 6,5 milyar TL’ye ulaşmış ve tahminlerin %6 üzerinde gerçekleşmiştir (konsensüs: 6,1 milyar TL; Gedik: 7,1 milyar TL). Marj artışı, temel olarak mimari, endüstriyel ve cam ambalaj segmentlerindeki güçlü kârlılıktan kaynaklanmıştır. 2,4 milyar TL’lik ceza karşılığı ve gayrimenkul satışından kaynaklanan 825 milyon TL’lik net zarara rağmen, net kar yıllık %27 artışla 1,5 milyar TL’ye yükselmiştir. Net borç, güçlü FAVÖK etkisiyle çeyreksel bazda %6 azalarak 114 milyar TL’ye gerilemiş ve Net Borç/FAVÖK oranı 6,6x’e düşmüştür. Operasyonel marjlardaki iyileşme ve beklentilerin üzerinde gerçekleşen operasyonel sonuçlar sonrası piyasa tepkisinin sınırlı pozitif olacağını değerlendiriyoruz.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri