Midas Reklam
FROTO - FORD OTOMOTİV SANAYİ A.Ş.

Son Fiyat

1056.00 ₺

Hedef Fiyat

1371.00 ₺

Potansiyel Getiri

%29.83
Cuma, 27 Aralık 2024
Güncel Fiyat 1.056,00 ₺
En Yüksek Tahmin
1.600,00 ₺
Ortalama Fiyat Tahmini
1.402,33 ₺
En Düşük Tahmin
1.065,00 ₺
Ortalama Getiri Potansiyeli
%32.80
Kurum Sayısı 22
13
1
2
5
1
Cuma, 27 Aralık 2024 00:00

QNB Invest Ford Otosan için hedef fiyatını 1225 TL'den 1371 TL'ye yükseltti, tavsiyesini 'Endeks üstü Getiri' olarak korudu.

QNB Invest Ford Otosan için hedef fiyatını 1225 TL'den 1371 TL'ye yükseltti, tavsiyesini 'Endeks üstü Getiri' olarak korudu. #FROTO Vites Küçültme Zamanı – Ford Otosan Gücünü Koruyor Ford Otosan için tahminlerimizi revize ederken, “Endeks Üstü Getiri" tavsiyemizi koruyoruz. Yeni 12 aylık hedef fiyatımız olan 1.371 TL, %46 oranında yükseliş potansiyeli sunuyor. 2025 yılı için hem yurtiçi hem de Avrupa ticari araç (CV) pazarında belirsiz bir görünüm olmasına rağmen, Ford Otosan’ın VW 1 tonluk ticari aracının üretimi, 2024 yılının ilk yarısında başlayan mevcut modellerin elektrikli versiyonları ve Custom ile Courier modellerinin üretiminin artması sayesinde toplam hacimlerde %13 artış (ihracatta %17 artış, yurtiçinde %6 düşüş) bekliyoruz. Uzun vadeli operasyonel marj tahminlerimizi, ihracatın ve elektrikli araçların (EV) şirket portföyündeki payının artışı nedeniyle önceki yıllara kıyasla aşağı yönlü revize ettik. Yeni EBITDA marjı tahminlerimiz, 10 yıllık projeksiyon döneminde %8-9 aralığında (önceki %9-10 seviyesinden aşağı) gerçekleşeceği yönünde. 2025 yılında yurtiçi marjların düşük bir seviyeden toparlanmasını beklerken, EUR bazlı EBITDA varsayımlarımızda %28,5 oranında büyüme öngörüyoruz. Sert para birimi maliyet artı kar marjı düzenlemesi (cost-plus markup) sayesinde, daha rekabetçi ve düşük kârlılıklı bir tabloya rağmen şirket hakkında olumlu görüşümüzü koruyoruz. Bunun nedeni, son yatırımların ve VW üretiminin Borsa İstanbul’da en önemli büyüme hikayelerinden birini desteklemesidir. Olumsuz taraflara gelirsek, yeni yatırımlar için yapılan yüksek sermaye harcamaları (CAPEX) dönemi devam ediyor ve 2025 yılında da sürmesi bekleniyor. Bu durum, kısa vadeli serbest nakit akışı (FCFF) marjını baskılayarak kısa vadeli finansman maliyetlerini artırmakta ve net kâr üzerinde baskı oluşturmaktadır. Hisse, 2025 yıl sonu tahminlerimize göre 6,9x EV/EBITDA çarpanı ile işlem görüyor ve bu, 10 yıllık ortalamasına göre %14 iskontoya işaret ediyor. Kısa vadeli çarpanlardaki iskonto çok cazip olmasa da, sağlam operasyonel kârlılık ivmesine yaklaşılması nedeniyle “Endeks Üstü Getiri” tavsiyemizi koruyoruz. Bu durum, önümüzdeki çeyreklerde çarpanların tarihsel ortalamalara kıyasla nispeten yüksek seviyelerde kalmasını sağlayabilir. İhracat Hacimleri, VW’nin 1 Tonluk Ticari Aracının Üretimiyle Yükselişte 2024’ün sonuna doğru Ford Otosan, VW’nin 1 tonluk ticari aracını üretmeye başladı. Bu modelin yıllık 160.000 birim kapasiteyle üretilecek olması, 2025’in başından itibaren ihracat satışlarını artıracak. Üretim sürecinin kademeli olarak artacağını varsayarak, ilk yıl için 80.000 adet, 2026’da 100.000 adet ve 2027’de 120.000 adet üretim öngörüyoruz. Şirketin esnek üretim hatlarını kullanarak mevcut modellerin hem elektrikli (EV) hem de içten yanmalı motorlu (ICE) versiyonlarını üretmesi, satış hacimlerini daha sınırlı ölçüde artıracaktır. Bu doğrultuda, ihracat hacimlerinde %17,1 oranında bir artış beklerken, yurtiçinde bazı rakip modellerin eksikliğiyle elde edilen pazar payının bir kısmının kaybedilmesi nedeniyle 2025’te %6,1 yıllık bazda bir daralma öngörüyoruz. Kârlılıkta Normalleşme Devam Ediyor, EBITDA Marjı Tarihsel Seviyelere Geriliyor İhracatın artan payı, güçlü TL ve yüksek maliyet enflasyonu gibi üretimle ilgili zorluklar nedeniyle 2024’te kâr marjları düşüş gösterdi. Ford Otosan için bu durum, maliyet artı kâr marjı düzenlemesi sayesinde sınırlı etkiler yaratsa da, araç başına EBITDA’nın 2024’te %33 düşüşle 1.811 EUR seviyesine gerilemesini bekliyoruz. 2025’te ise bu rakamın 2.052 EUR seviyesine yükselmesini öngörüyoruz. Yeni araç başına EBITDA tahminimiz 2.000-2.300 EUR arasında değişiyor. Artan hacimlerle birlikte, 2025’te EBITDA’nın EUR bazında %28,5 büyümesini ve EBITDA marjının %8,0 seviyesinde gerçekleşmesini bekliyoruz. Normalleşmiş (daha düşük) marjları varsayarak, 10 yıllık projeksiyon dönemimiz boyunca ortalama %8,1 EBITDA marjı öngörüyor ve ihracat hacimlerinin toplam hacimlerin %85’ini oluşturmasını bekliyoruz. Net kârın finansman maliyetlerinden etkilenmesiyle araç başına vergi öncesi kâr (PBT) 2024’te %46,6 düşüşle 1.602 EUR olarak tahmin ediliyor. Artan satışlarla birlikte bu rakamın 2025’te %11,2 artarak 1.781 EUR seviyesine yükselmesini bekliyoruz. 2025T EV/EBITDA, 10 Yıllık Ortalamanın %14 Altında Şirket, 2025 tahminlerine göre %6,9 EV/EBITDA çarpanı ile işlem görmekte olup, bu oran 10 yıllık ortalamasına göre %17 iskontoya işaret ediyor. Ancak, büyük CAPEX dönemiyle artan net borç nedeniyle çarpanlar cazibesini bir miktar kaybetmiştir. 2024 tahminlerimize göre net borç/EBITDA çarpanı, tarihi zirve olan 2,7x seviyesine ulaşacak. 2025’in de CAPEX yoğun bir yıl olacağı öngörülse de, bu çarpanın 2,0x seviyesine düşmesi bekleniyor. Belirtilen modellerin üretim artışıyla birlikte, 2026’da bu çarpanın 1,6x seviyesine kadar gerileyeceğini tahmin ediyoruz.

Geçmiş Hedefler

FROTO - FORD OTOMOTİV SANAYİ A.Ş.

Son Fiyat

1056.00 ₺

Hedef Fiyat

1371.00 ₺

Potansiyel Getiri

%29.83
Cuma, 27 Aralık 2024
FROTO - FORD OTOMOTİV SANAYİ A.Ş.

Son Fiyat

1056.00 ₺

Hedef Fiyat

1225.00 ₺

Potansiyel Getiri

%0.00
Çarşamba, 10 Ocak 2024
Reklam Alanı
Google Play Apple Store