Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
MGROS: Farklılaştırılmış İş Modeli Getirisini Vermeye Devam Ediyor Migros, son üç yılda perakende sektöründe güçlü bir oyuncu olmaya devam etti ve trafik artışı, sepet büyümesi ve mağaza genişlemesi sayesinde pazar payını 2021’deki %15,5’ten 2024’te %16,9’a yükseltti. 9A24’te, ciro büyümesi %82 olurken, TÜFE %50 seviyesinde gerçekleşti. %61’lik alan büyümesi hariç tutulsa bile, Migros mevcut mağaza bazında sepet büyüklüğü ve trafik artışlarından kaynaklanan reel bir büyüme sağladı. Sektörün 2025 yılı için görünümü zorlayıcı olsa da, online segmentten gelen güçlü trafik büyüme katkısı sayesinde MGROS’un güçlü kalmaya devam edebileceğine inanıyoruz. Marjı daha düşük olan online operasyonların toplam ciro içindeki payı artsa bile (9A24’te %18,2, 9A23’te ise %16,4) bunun yönetilebilir olduğunu düşünüyoruz. Özellikle yönetim, planlı teslimat segmentinde marjları grup seviyesine çekme hedefindedir. 2025 yılında olası zorlu rekabet ortamına Migros’un hazırlıklı olduğunu düşünüyoruz. Migros daha çok taze ürün kategorisinde rekabet etmekte ve bu segment diğer ürünlere kıyasla daha fazla müşteri trafiği çekmektedir. Bu noktada Migros, Türkiye’de herhangi bir perakendeciden daha fazla (taze meyve, et ve süt ürünleri) satmaktadır. Migros, cirosunun %77’sini tanıma dayalı ürünlerin satışından elde etmektedir. 2024 yılında marjlar bir miktar baskı altında kalsa bile şirketin serbest nakit akımının güçlü kaldığını ve net nakitin 11 milyar TL’den 21 milyar TL’ye ulaştığını ayrıca not ediyoruz. İNA temelli değerlememizdeki güncelleme sonucu hedef fiyatımızı 803 TL’ye (önceki: 730 TL) yükseltiyoruz.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri