Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
2024T'de yolcu sayılarındaki artış ana itici güç olacak 2022'deki keskin yolcu verimindeki artışının ardından, 2023'ün ikinci yarısında düşük yakıt fiyatı ve tüm sektör için daha yüksek kapasite nedeniyle normalleşme eğilimi başladı. Normalleşmeye rağmen, yolcu başına yan gelirlerdeki ve yolcu sayısındaki artışın 2024T'de PGSUS için ana itici güçler olmasını bekliyoruz. Buna göre, 2024T'de AKK (kapasite) büyümesini +%11,7 olarak tahmin ederken, yolcu sayısı tahminimiz 35 milyon (yıllık +%11,1) seviyesindedir. Doluluk oranı varsayımımız 2024T'de uluslararası doluluk oranında 0,8 puan artışla %84'e (2019: %84,3) işaret etmektedir. Uluslararası yolcu sayısındaki daha fazla büyümenin, yolcu başına daha yüksek yan gelirler sayesinde şirkete daha iyi bir mix sağladığını not ediyoruz. IATA'nın tahminlerine göre, Avrupa bölgesinde 2024T'de yıllık %10,5 RPK büyümesi beklenirken bu Asya/Pasifik'ten sonra en yüksek ikinci büyümeye işaret etmektedir. Güçlü talep ve normalleşen getiri trendi ortamında, Pegasus'un rekabetçi maliyet yönetimi sayesinde uluslararası düşük maliyetli emsalleri arasında daha iyi konumlandığını düşünüyoruz. Sektör ortalamasının üzerinde sürdürülebilir marjlar 2024 yılında maliyet yönetiminin havayolu şirketleri için öncelik listesinin başında yer alacağını, PGSUS'un ise etkin maliyet yönetimi sayesinde daha zorlu iş koşullarına rağmen sektör için oldukça yüksek olan karlılık oranlarını (FAVÖK Marjı son 3 yılda %30 civarındaydı) koruyabileceğini düşünüyoruz. Tahminlerimiz 2024 yılında FAVÖK marjının yıllık yaklaşık 1,0 puan düşüşle %30,4'e gerileyeceğine işaret ederken, FAVÖK'ün Euro bazında %8 artışla 897mn Euro’ya yükselmesini bekliyoruz. Sabiha Gökçen Havalimanı’nda ikinci pist açıldı Sabiha Gökçen Havalimanı'nda geçtiğimiz yıl faaliyete geçen metro hattı, havalimanının lojistik kabiliyetlerini artırmıştır. Buna ek olarak, Sabiha Gökçen Havalimanı'ndaki 2. pist 2023'ün sonlarında açıldı. İkinci pistin açılmasıyla birlikte havalimanının kapasitesinin iki kattan fazla artması bekleniyor. Öte yandan, 2025 yılında iki pistin aynı anda kullanılması planlandığından, ikinci pistin önümüzdeki yıl için tahminlerimiz üzerinde bir etkisi olmadığını not etmekteyiz. 2024 yılında filo genişlemesinin hızlanmasına rağmen sınırlı net borç artışı Teslimat programına göre, şirketin 2024 yılında tamamı Airbus Neo 321 modeli olmak üzere 17 uçak teslim alması bekleniyor. Öte yandan, devam eden güçlü nakit üretimi sayesinde Şirket'in düzeltilmiş net borcunun 2023T'deki 2,2 milyar Avro'dan 2024E'de 2,4 milyar Avro'ya hafif bir artış göstermesini bekliyoruz. Buna bağlı olarak, net borç/FAVÖK oranının 2023T'de 2,68x'ten 2024T'de 2,75x'e hafif bir artış göstermesini bekliyoruz. Endeks Üzeri Getiri tavsiyemizi korurken hedef fiyatımızı TL1345,0/hisse’ye (TL1255,0/hisse’den) revize ediyoruz. Revize edilmiş beklentilerimize göre, PGSUS hisseleri 2024 yılında 3,7x FD/FAVÖK çarpanı ile işlem görmekte olup, uluslararası benzerlerine göre %42 iskontolu işlem görmektedir. Yolcu odaklı büyüme, normalleşen getiri ortamına karşı yeni dönem için daha iyi konumlanma ve şirketin uluslararası benzerlerinden ayrılan yüksek karlılık oranları PGSUS'a yönelik olumlu görüşümüzün arkasındaki nedenlerdir. Euro’nun Türk Lirası ve ABD Doları karşısında değer kazanımı, yolcu getirilerinin beklenenden daha güçlü olması tahminlerimiz üzerindeki başlıca yukarı yönlü risklerdir. 9A23 itibarıyla Şirket'in gelirlerinin %43'ü Avro ve %37'si ABD Doları cinsinden, giderlerinin ise %54'ü ABD Doları ve %20'si Avro cinsinden gerçekleşmiştir.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri