Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Operasyonel gelişmeler, beklentiler ve hedef fiyatımız: Şirketin yeni açıkladığı Stratejik Dönüşüm Planı kapsamında beklentiler şekillenmiştir. Sürdürülebilir rafinaj tarafında, 2022-2035 yılları arasında yaklaşık 2,3 milyar dolarlık yatırım harcaması öngörülmekte olup, aynı dönemde yaklaşık 13 milyar dolarlık FAVÖK elde edilmesi hedeflenmektedir. Sıfır karbon elektrik tarafında ise 2022-2035 yılları arasında yaklaşık 1,3 milyar dolarlık yatırım yapılması planlanırken, bu yatırımların yaklaşık 400 milyon dolar düzeyinde FAVÖK üretmesi beklenmektedir. SAF segmentinde, 2025-2035 döneminde 800 milyon dolarlık yatırım harcaması yapılması ve aynı dönemde 1,9 milyar dolar seviyesinde FAVÖK elde edilmesi öngörülmektedir. Yeşil hidrojen tarafında ise, 2025-2035 arasında yaklaşık 750 milyon dolarlık yatırım harcaması planlanmakta ve bu yatırımların 300 milyon dolar civarında FAVÖK üretmesi beklenmektedir. Açıklanan finansallar, operasyonel gelişmeler ve yeni beklentiler doğrultusunda değerleme modelimizde oluşturduğumuz geleceğe yönelik projeksiyonlar kapsamında, şirket hisseleri için 12 aylık hedef fiyatımızı 200,00 TL seviyesinde sabit bırakıyor ve “AL” tavsiyemizi koruyoruz. Şirketin hasılat ve satış tonajı rakamlarının kırılımına baktığımızda, 2025 yılının ilk çeyreğinde yurt içi brüt satışlar yıllık bazda yüzde 32,71 daralarak 58,77 milyar TL seviyesine gerilemiş, toplamda ise 120,87 milyar TL olarak gerçekleşmiştir. Yurt dışı satışlar da yüzde 22,65 oranında azalarak 11,58 milyar TL seviyesinde gerçekleşmiş ve toplamda 39,55 milyar TL olmuştur. Segment bazında hasılat dağılımında, 156,37 milyar TL’lik gelirle rafinaj segmenti toplam hasılatın yüzde 98,58’ini oluştururken, elektrik segmentinin hasılatı 2,25 milyar TL ile oldukça sınırlı kalmıştır. Üretim tonajı tarafında, motorin üretimi 333 bin ton, jet yakıtı üretimi ise 149 bin ton artarken, fuel oil üretimindeki 600 bin tonluk düşüş toplam üretimde yaşanan 17 bin tonluk azalışın temel nedeni olmuştur. Satış tonajı tarafında ise, motorin satışlarında görülen 374 bin tonluk ve bütüm satışlarında yaşanan 175 bin tonluk düşüşler, benzinde görülen 203 bin tonluk artışa rağmen yurt içi satışlardaki 438 bin tonluk toplam düşüşü belirleyen en önemli unsurlar olmuştur. Yurt dışı satışlarda yaşanan 123 bin tonluk daralma ise özellikle fuel oil’deki 569 bin tonluk ve benzindeki 257 bin tonluk azalışlardan kaynaklanmıştır. Öte yandan, jet yakıtı, motorin ve bütüm satışlarında sırasıyla 234 bin, 224 bin ve 130 bin tonluk artışlar görülmüş, bu artışlar yurt dışı satışlardaki daralmayı kısmen sınırlamıştır.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri