Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
2025 yılının ilk çeyreğinde, Şirket 15,2 milyon € olan net zarar beklentimizin üzerinde, 45,6 milyon € (1,74 milyar TL) net zarar açıkladı (Piyasa beklentisi: 15 milyon €). Şirket, geçen yılın aynı döneminde 8,9 milyon € net kâr açıklamıştı. 1Ç25’te net kârı olumsuz etkileyen ana unsurlar: 9,4 milyon € tutarında konsolide ertelenmiş vergi gideri, 14,1 milyon € tutarında döviz çevrim farkı zararı, 36,5 milyon € tutarında özkaynak yöntemiyle değerlenen yatırımlardan zarar. Özellikle Antalya Havalimanı için EUR/TL kurunun ÜFE’den daha hızlı artması, ertelenmiş vergi giderine, zayıf yolcu trafiği ve ATU’nun düşük sezon etkisi ise özkaynak yatırımlarından kaynaklı zarara neden olmuştur. Satış gelirleri, yıllık bazda %18 artışla 378,5 milyon € (14,4 milyar TL) seviyesinde gerçekleşerek, hem bizim beklentimiz olan 352,6 milyon €’nun hem de piyasa tahminlerinin üzerinde gerçekleşti. Bu büyümeye; Fiyat artışları, Yolcu başına düşen gümrüksüz satış artışı, Almatı’daki yeni ticari alanlar, Katar’daki yeni TAV Teknoloji projesi katkı sağladı. Toplam yolcu sayısı yıllık bazda %4 artış gösterdi. FAVÖK, yıllık %5 artışla 90,1 milyon € (3,4 milyar TL) seviyesinde (VKY beklentisi: 89 milyon €) gerçekleşti. Ancak FAVÖK marjı, geçen yılın aynı dönemine göre 3 puan azalarak %23,8 oldu. Dönem sonunda holding net borcu 679,9 milyon € olarak gerçekleşti (4Ç24: 653,5 milyon €). 2025 yılı beklentilerinde şirket herhangi bir revizyona gitmedi. Buna göre: Satış gelirleri: 1,75 – 1,85 milyar €, Toplam yolcu: 110 – 120 milyon, FAVÖK: 520 – 590 milyon € seviyesinde öngörülüyor. Ayrıca, Almatı yatırım planının 2025 – 2029 arasında 5 yıla yayılacağı ve toplam yatırım tutarının yaklaşık 300 milyon € olmasının beklendiği belirtildi (önceki: 150 – 300 milyon €). Yorum: İlk çeyrek finansal sonuçlarına piyasa tepkisinin negatif olmasını bekliyoruz. TAV Havalimanları için 372,00 TL seviyesindeki hisse başı hedef fiyatımızı korurken, kısa vadeli "Endeksin Üzerinde Getiri" ve uzun vadeli "AL" önerilerimizde değişikliğe gitmiyoruz.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri