Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Türkiye’de araç satışları beklentilerimizin üzerinde gerçekleşti; ancak fiyatlama, marjlar ve kârlılık baskı altında kalmaya devam ediyor. Tüm yıl için pazar tahminimizi yıllık %15 daralmadan %5 daralmaya revize ediyoruz; ihracatçılar için yılın ikinci yarısında daha iyi bir görünüm öngörüyoruz. FROTO ve TOASO için “Al” tavsiyemizi koruyoruz, DOAS ve TTRAK için “Tut”; Tofaş hariç tüm hisselerde hedef fiyatları düşürdük. Hacimlerde direnç, ancak marjlarda değil: Türkiye hafif araç (LV) satışları yılın ilk 5 ayında yıllık %4 artış gösterdi. Tüm yıl tahminimizi %15 düşüşten %5 düşüşe revize ediyoruz. Bu, yılın kalanında daha zayıf talebe işaret etse de genel LV pazar büyüklüğü (1,18 milyon adet) hâlâ makul seviyede. Ancak marj ve fiyatlamada iyileşmenin sınırlı olacağını öngörüyoruz. 2026 yılında düşük faizlerin etkisiyle %8 büyüme tahmin ediyoruz. Hisse değerlendirmeleri: Ford Otosan (FROTO): İhracatının %85’i EUR bazlı. Avrupa’daki yeni modeller ve Ford’un pazar payı sayesinde güçlü performans gösteriyor. 1Ç25'te yıllık bazda daha iyi sonuçlar elde etti ve bu trendin yıl boyunca devam etmesini bekliyoruz. Tofaş (TOASO): 1Ç25’te hacim, marj ve kâr açısından en kötü performansı gösterdi. Ancak 2Ç25’ten itibaren devreye girecek “K0” ihracatı ve 3Ç26’da çıkacak yeni LV modeli ile toparlanma bekliyoruz. Satış hacmi 500 bin adete çıkabilir ve kapasite kullanımı 2028’e kadar %65’e ulaşabilir. Doğuş Otomotiv (DOAS): Yılbaşından bu yana satış hacmi büyüdü, ancak 1Ç25’te marjlar ve fiyatlama baskı altındaydı. Temettü verimi cazip, ancak daha kârlı satış yapısı için güçlü talep gerekiyor (muhtemelen 2026’da). Türk Traktör (TTRAK): Hem iç hem dış pazarda keskin düşüş, marj erozyonu yaşadı. Ucuz kredi imkânlarının 2026’dan önce yeniden başlamasını beklemiyoruz. Bu nedenle hedef fiyatımızı aşağı yönlü revize ettik.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri