Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Tofaş – AL, Hedef Fiyat TL322: Stellantis ile gerçekleşen birleşme sonrasında Tofaş’ın pazar payı 5A25 itibarıyla %9.0’dan %26.4’e yükseldi. Bu durum, yedek parça, araç yenileme ve ikinci el satış gibi hizmetleri de kapsayan çeşitlendirilmiş bir “otomotiv ekosistemi”ne dönüşümde önemli bir yapı taşı niteliğindedir. 1Ç25’te sadece 33 bin adetlik satışa dip yapan hacimlerin toparlanmasını bekliyoruz ve bu da faaliyet kaldıraç etkisiyle marjlara olumlu yansıyabilir. Tofaş’ın 3Ç26’da devreye alınacak yeni bir hafif araç projesine katılımı onaylanabilir; Ford ile olan açıklaması bekleniyor. Hedef fiyatımız TL322’ye (önceki: TL291) revize ediyoruz. %57 getiri potansiyeli ile AL tavsiyemizi sürdürüyoruz. Hisse, 2025B F/K 7.3x çarpanla işlem görüyor.Yurt içi talep beklentilerin üzerinde: 2024’te rekor kuran satışların ardından, Türkiye otomotiv pazarı 2025’in ilk beş ayında da gücünü korudu; 5A25 itibarıyla yıllık büyüme %4 seviyesine ulaştı. Yüksek baz etkisi ve sıkılaşan finansal koşullara rağmen, döviz kurunun enflasyon altında artışı, araç bulunabilirliğindeki iyileşme ve %10 ÖTV oranına sahip uygun fiyatlı elektrikli araçların (içten yanmalı motorlu araçlar için en az %80) cazibesi sayesinde talep dirençli kalmayı sürdürdü. Türk otomotiv pazarının 2025 yılında %5 daralarak 1.171 bin adede gerilemesini bekliyoruz; bu tahmin, önceki %10 daralma beklentimize kıyasla daha yumuşak bir inişe işaret ediyor (önceki: 1.15 bin adet). ???? İhracat pazarları zayıf olsa da, Türk üreticiler yeni model etkisiyle ayrışıyor: Avrupa pazarı zayıf seyrediyor; 2025’in ilk dört ayında binek araç tescilleri yıllık bazda %0.4 daralırken, 1Ç25’te hafif araç tescilleri %12.1 geriledi. Bu tablo, iş dünyası ve lojistik sektöründeki özel talepleri yansıtan ticari araçları yansımıyor. Ancak Türk ihracatçıları yeni model lansmanlarının etkisiyle bu eğilimin dışında kaldı. Ford Otosan’ın Türkiye’den yaptığı ihracatı, büyük ölçüde 1 tonluk yeni VW modelinin üretiminin etkisiyle 5A25 itibarıyla %25 yükseldi. Hafif ticari segmentinde Çinli üreticilerin sınırlı varlığı da rekabet baskısını şimdilik hafifletiyor. ???? Tarife belirsizlikleri ve Çinli markalar rekabet açısından ana riskler: Trump yönetiminin tüm ithalat araçlarına getirdiği %25 gümrük vergisi sektörde belirsizliği yaratıyor. Avrupa ve Çinli üreticiler ABD için pahalılaşırken Amerikan markaları Avrupa’da yeniden öne olasılığı, katkıdaki rekabeti daha da yoğunlaştırabilir. Buna paralel olarak, Çinli markaların hem Avrupa hem Türkiye’de pazar paylarını artırmaya devam etmesi öngörülüyor. Bununla birlikte, Ford Otosan ve Tofaş, stratejik olarak odaklandıkları hafif ticari segmentinde Çinli markaların sınırlı etkilenmesi nedeniyle görece avantajlı olarak korunuyor.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri