Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Mavi’nin 2025/09 döneminde hasılatı yıllık bazda 2,39 milyar TL düşerek 33,58 milyar TL’ye indi. Satışların maliyetindeki düşüş daha sınırlı kaldığı için brüt kâr 1,19 milyar TL gerileyerek 17,31 milyar TL oldu; buna rağmen brüt kâr marjı hafif artışla %51,55’e yükseldi. Faaliyet giderlerinde 304 milyon TL’lik iyileşme olsa da diğer esas faaliyet gelirlerinde sınırlı geri çekilme yaşandı. Bu kalemlerin toplam etkisi, brüt kârdaki güçlü düşüşü telafi etmeye yetmedi ve esas faaliyet kârı yıllık 895,5 milyon TL azalışla 4,34 milyar TL’ye geriledi. FAVÖK ise 646,7 milyon TL düşerek 6,51 milyar TL oldu; esas faaliyet kâr marjı %14,56’dan %12,92’ye, FAVÖK marjı %19,89’dan %19,37’ye indi. Faaliyet dışı tarafta net yatırım faaliyet giderleri 16,8 milyon TL’ye çıkarken, net finansman giderleri 204,1 milyon TL yükselerek 1,29 milyar TL’ye ulaştı. Enflasyon düzeltmesi kaynaklı 263,7 milyon TL parasal kayıp da finansalları olumsuz etkiledi. Vergi giderindeki 391,6 milyon TL iyileşme bu tabloyu sınırlı ölçüde dengeledi ancak faaliyet dışı bölümde toplam 212,6 milyon TL kötüleşme oluştu. Esas faaliyet kârındaki düşüş de eklenince dönem net kârı yıllık 1,01 milyar TL azalarak 2,21 milyar TL oldu ve net kâr marjı %8,95’ten %6,57’ye geriledi. Şirket 2025 beklentilerini koruyor. TMS 29 dahil gelirlerde düşük tek haneli daralma, hariç tutulduğunda ise %30 büyüme hedefi bulunuyor. FAVÖK marjı TMS 29 dahil %18+, hariç %21,5+ öngörülüyor. Türkiye’de 10 yeni mağaza ve 12 mağaza genişlemesi, Kuzey Amerika’da 8 yeni mağaza açılışı planlanıyor. Yatırım harcamaları konsolide gelirin %5’i seviyesinde tutulacak ve net nakit pozisyonunun korunması hedefleniyor. 2025 3. çeyrekte yurtiçi gelirler, perakende ve toptan kanallarındaki düşüş nedeniyle yıllık 21,5 milyon TL azaldı. İlk dokuz ayda ise perakende satışlardaki 1,37 milyar TL gerilemenin etkisiyle yurtiçi gelirlerde toplam 1,81 milyar TL düşüş gerçekleşti. Uluslararası gelirlerde de toptan kanalındaki belirgin daralma nedeniyle hem üçüncü çeyrekte hem ilk dokuz ayda anlamlı düşüşler yaşandı. Şirket ilk dokuz ayda 1,1 milyon yeni müşteri kazanarak aktif müşteri sayısını 6,1 milyona, Mavi App kullanıcı sayısını 5 milyona çıkardı. Türkiye’de 7 mağaza açılıp 5 mağaza kapandı, 9 mağaza büyütüldü. ABD’de büyüme stratejisi kapsamında 4 mağaza açıldı. Dönem sonunda toplam mağaza sayısı Türkiye’de 354 perakende, 67 franchise ve yurtdışında 67 mono-brand mağaza olmak üzere 488’e ulaştı ve şirket yaklaşık 4.000 satış noktasında faaliyet gösterir hale geldi.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri