Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
DOAS: Karlılık, 2025’te soru işareti olmaya devam ediyor 2024 yılında DOAS birim satışlarının (Skoda hariç) %5 artarak 145 bin adete ulaştığını tahmin ediyoruz. Ancak 2025 için satışların (Skoda hariç) %9 düşüşle 127 bin adete gerileyeceğini öngörüyoruz. Bu, Türkiye hafif ticari araç (LV) pazarının %15 daralarak 1,05 milyon adete gerileyeceği tahminine kıyasla daha iyi bir performansa işaret ediyor. Zorlu koşullara rağmen, güçlü Türk lirası (TL) ve elektrikli araç (EV) modellerindeki çeşitliliğin artmasının 2025’te satış hacimlerini destekleyeceğine inanıyoruz. Karlılık tarafında ise, 2020-2023 arasında DOAS, negatif reel faiz oranları ve tedarik zincirindeki darboğazların desteklediği güçlü yerel fiyatlarına sayesinde sağlam kar marjlarından faydalandı. Ancak, TL faiz oranlarının yükselmesi ve tedarik kısıtlarının hafiflemesiyle birlikte piyasa koşulları alıcılar lehine dönerken, satıcılar için zorluklar artıyor. 2025 yılı için yönetim, pazar payını korumaya ve yüksek kar marjına sahip satış sonrası hizmet segmentinden daha fazla faydalanmak için araç parkını genişletmeye odaklanmış görünüyor. 2024 yılında özkaynak ile değerlenen yatırımlar, özellikle sigorta segmentindeki parasal kayıplar nedeniyle zarara uğradı. 2025 için ise, araç muayene ücretlerindeki %44’lik artışın da katkısıyla TÜVTÜRK’ün güçlü bir operasyonel performans sergileyeceğini öngörüyoruz. Hisse senedi, 2025 tahminlerimize göre 5,3x F/K oranında işlem görürken, 2024 kazançları üzerinden %10’luk cazip bir temettü getirisi sunuyor. Bu temettü getirisinin, 2025 yılında hisse senedi için önemli bir pozitif itici güç olması muhtemel. Otomotiv segmentini 4X (FD/FAVÖK) ile değerlerken, gayrimenkul portföyü için 420 milyon dolar portföy değerini ve özkaynak ile değerlenen yatırımlar için de defter değerlerini kullanmaya devam ediyoruz.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri