Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Yurt içi talep beklentilerin üzerinde: 2024’te rekor kuran satışların ardından, Türkiye otomotiv pazarı 2025’in ilk beş ayında da gücünü korudu; 5A25 itibarıyla yıllık büyüme %4 seviyesine ulaştı. Yüksek baz etkisi ve sıkılaşan finansal koşullara rağmen, döviz kurunun enflasyon altında artışı, araç bulunabilirliğindeki iyileşme ve %10 ÖTV oranına sahip uygun fiyatlı elektrikli araçların (içten yanmalı motorlu araçlar için en az %80) cazibesi sayesinde talep dirençli kalmayı sürdürdü. Türk otomotiv pazarının 2025 yılında %5 daralarak 1.171 bin adede gerilemesini bekliyoruz; bu tahmin, önceki %10 daralma beklentimize kıyasla daha yumuşak bir inişe işaret ediyor (önceki: 1.15 bin adet). ???? İhracat pazarları zayıf olsa da, Türk üreticiler yeni model etkisiyle ayrışıyor: Avrupa pazarı zayıf seyrediyor; 2025’in ilk dört ayında binek araç tescilleri yıllık bazda %0.4 daralırken, 1Ç25’te hafif araç tescilleri %12.1 geriledi. Bu tablo, iş dünyası ve lojistik sektöründeki özel talepleri yansıtan ticari araçları yansımıyor. Ancak Türk ihracatçıları yeni model lansmanlarının etkisiyle bu eğilimin dışında kaldı. Ford Otosan’ın Türkiye’den yaptığı ihracatı, büyük ölçüde 1 tonluk yeni VW modelinin üretiminin etkisiyle 5A25 itibarıyla %25 yükseldi. Hafif ticari segmentinde Çinli üreticilerin sınırlı varlığı da rekabet baskısını şimdilik hafifletiyor. ???? Tarife belirsizlikleri ve Çinli markalar rekabet açısından ana riskler: Trump yönetiminin tüm ithalat araçlarına getirdiği %25 gümrük vergisi sektörde belirsizliği yaratıyor. Avrupa ve Çinli üreticiler ABD için pahalılaşırken Amerikan markaları Avrupa’da yeniden öne olasılığı, katkıdaki rekabeti daha da yoğunlaştırabilir. Buna paralel olarak, Çinli markaların hem Avrupa hem Türkiye’de pazar paylarını artırmaya devam etmesi öngörülüyor. Bununla birlikte, Ford Otosan ve Tofaş, stratejik olarak odaklandıkları hafif ticari segmentinde Çinli markaların sınırlı etkilenmesi nedeniyle görece avantajlı olarak korunuyor.Doğuş Otomotiv – TUT, Hedef Fiyat TL260: Araç bulunabilirliğindeki artış, Doğuş Otomotiv’in kârlılığında normalleşmeye ve daha doğru gelinmeye yol açtı; kâr marjlarının baskı altında kalması 2025’te de devam etmesi bekleniyor. Hisse şu anda düşük çarpanlarla işlem görüyor ve cazip bir temettü verimi sunuyor olsa da, Doğuş Otomotiv’in faaliyet kaldıracı sınırlı. Özetle baskı altında kalabilir. Hedef fiyatımızı TL260/hisseye (önceki: TL275) revize ediyor, TUT tavsiyemizi koruyoruz. Hisse, 2025B F/K 4.7x ve FD/FAVÖK 0.9x çarpanlarından işlem görüyor
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri