Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
FROTO için 152TL seviyesindeki 12 aylık hedef fiyatımızı ve ‘AL’ tavsiyemizi koruyoruz. Ford Otosan, yurt içinde geçtiğimiz yıllara kıyasla artan rekabet nedeniyle hem hacim hem de satış gelirlerinde düşüş yaşarken, fiyatlama avantajının azalması sebebiyle kârlılık tarafında zorluklarla karşılaştı. Öte yandan, yurt dışı tarafta ise yeni nesil Custom ve Courier modellerinin yenilenme sürecinin tamamlanmasıyla ihracat satış adetlerinde yüksek büyümeler kaydedildi. 2025 yılına yönelik olarak, ihracat pazarlarında ekonomik aktivitedeki iyileşmeyle birlikte ihracat gelirlerinin artmasını ve yurt içinde faiz indirim sürecinin etkisiyle hem filo hem de hanehalkı talebinin canlanmasını bekliyoruz. Bu doğrultuda, 2025 yılında güçlü bir finansal performans sergilemesini öngörüyoruz. Haziran ayında Türkiye otomotiv pazarı, yıllık bazda %11,6 artışla 118.611 adet seviyesinde gerçekleşti. Binek araç satışları 93.676 adede ulaşarak %6,6 oranında büyürken, hafif ticari araç satışları %35,7’lik güçlü bir performans sergileyerek 24.935 adet seviyesinde gerçekleşti. Geçen yıl Haziran ayında binek araç satışları 87.858, hafif ticari araç satışları ise 18.380 adet seviyesindeydi. Yılın ilk yarısında toplam otomotiv pazarı 607.977 adetle yıllık bazda %5,2 büyürken; binek araç satışları 488.003 adetle %5,4, hafif ticari araç satışları ise 119.974 adetle %4,3 oranında büyüme kaydetti. Bu tablo, iç talebin hem filo alımları hem de zorunlu bireysel ihtiyaçlarla canlı tutulduğunu; nakit ağırlıklı ödemelere rağmen tüketici tarafında güçlü bir esnekliğin sürdüğünü göstermektedir. Şirket bazında ise rekabetin arttığı görülmektedir. Stellantis, Haziran ayında satışlarını %15,8 artırarak 19.663 adede ulaştı. 2025 yılının ilk yarısında da %16,2'lik yıllık büyüme ile pazar payını 1,6 puan artırarak %17,2’ye taşıdı (2024 ilk yarı: %15,6). Ford Otosan, satış hacminde çift haneli büyüme yakalamasına rağmen pazar payını sabit tuttu. Bu nedenle Ford Otosan’ın performansı, hacim büyümesi açısından olumlu; ancak pazar payı kazanımı açısından dengeli olarak değerlendirilmektedir. Doğuş Otomotiv’in satış hacmi Haziran ayında yıllık bazda %11,1 artış gösterdi ancak pazar payında %0,1’lik sınırlı bir gerileme yaşandı. Tofaş Otomotiv ise Haziran ayında aylık bazda %16,2, yılın ilk yarısında ise %24,4 oranında düşüşle belirgin bir zayıflama sergiledi. Satış adedi 11.031'e gerilerken, Haziran ayında pazar payı yıllık bazda 3,1 puan düşerek %12,4’ten %9,3’e geriledi. Haziran ayı sektör verilerini genel olarak “pozitif” olarak değerlendiriyoruz. Şirket bazında ise, Ford Otosan ve Doğuş Otomotiv’in hem pazar payını koruması hem de satış hacmini artırması nedeniyle verileri “pozitif”; Tofaş Otomotiv için ise hem satış hacmindeki düşüş hem de pazar payındaki kayıp nedeniyle “negatif” olarak değerlendiriyoruz. Hafif ticari araç segmentindeki canlı talep ve filo alımlarının büyümeyi desteklemeye devam ettiği görülmektedir. Önümüzdeki dönemde kredi koşullarında olası gevşeme, taşıt kredilerine yönelik düzenlemeler ve ÖTV matrahlarındaki güncellemeler sektör için önemli katalizörler arasında yer alabilir. Enflasyonda beklenen geri çekilme ile birlikte faiz oranlarında düşüş eğiliminin başlaması ve yılın ikinci yarısında tüketici alım gücünde olası bir iyileşme, sektöre yönelik olumlu beklentilerimizi güçlendirmektedir. Bu ortamda, ürün portföyü geniş ve fiyatlama esnekliği yüksek olan şirketlerin pozitif ayrışmalarını bekliyoruz.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri