Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
KRDMD: Demiryolu projeleri Kardemir için fırsatlar yaratabilir Kardemir’in ton başına ortalama FAVÖK performansının 2023 yılında 112 $/ton seviyesinden, 2024 yılında 80 $/ton seviyesine gerileyeceğini tahmin ediyoruz. Küresel arz-talep dengesizlikleri ve Türk Lirası’nın reel olarak değer kazanması, marjlardaki bu gerilemenin ana sebepleri arasında yer almıştır. Şirketin satış hacminin bir önceki yıl 2,3 milyon ton seviyesinden hafif bir düşüşle 2024’te 2,2 milyon tona gerileyeceğini ve toplam satışlar içindeki yan mamul payının bir yıl öncesine kıyasla hafif arttığını öngörüyoruz. 2024 yılında yurt içi çelik tüketiminde hafif bir gerileme beklenmesine rağmen, ihracat hacmindeki artış sayesinde yurt içi çelik üretimi %9 oranında artış göstermiştir. 2025 yılında küresel talepte olası bir toparlanma, kilit pazarlardaki teşvik önlemleri ve Çin’in çelik üretim ve ihracat politikaları gibi makro gelişmeler dikkatle takip edilmesi gereken başlıca konular olacaktır. Bunun yanında Kardemir, toplam cirosunda demiryolu çeliği gibi katma değerli nihai ürünlerin payını artırmayı hedeflemektedir. Türkiye, önümüzdeki yıllarda demiryollarına yönelik altyapı yatırımlarını artırmayı planlamaktadır ve bu durum Kardemir’in stratejik dönüşümüne olumlu katkı sağlayabilir. Ayrıca, Irak ve Türkiye arasında oluşturulması planlanan büyük ölçekli uluslararası bir demiryolu projesi de Kardemir için potansiyel fırsatlar yaratabilir ve şirketin orta-uzun vadeli büyüme potansiyelini güçlendirebilir. 2025 yılı için 90 $/ton EBITDA tahminimize dayanarak, hisse senedinin 4,4x EV/EBITDA çarpanı (enflasyon muhasebesi hariç 3,7x) ile işlem gördüğünü hesaplıyoruz. Hedef fiyatımızı 43,0 TL olarak revize ediyor ve Endeks Üzeri Getiri tavsiyemizi koruyoruz.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri