Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Migros, 2025 yılının ikinci çeyreğinde beklentilere paralel olarak 91.7 milyar TL hasılat ve 4.99 milyar TL FAVÖK açıkladı. Ancak, 281 milyon TL'lik net kâr, beklentilerin altında kaldı. Satış gelirleri, 2024 yılının aynı dönemine göre %5.6 artış gösterirken, reel büyümenin önemi vurgulanmaktadır. Şirketin mağaza sayısı yılın ilk yarısında %5.5'lik bir büyümeyle 3683'e ulaştı. Online hizmet veren mağaza sayısındaki %31'lik güçlü artış olumlu karşılandı. Online segmenti oluşturan MigrosOne'ın büyüme hızının artarak devam etmesi, şirket için önemli bir katalizör olarak görülüyor. Yılın ilk yarısında sipariş sayısındaki %13'lük artış ve Migros Yemek'teki %22'lik artış pozitif değerlendirildi. Güçlü operasyonel veriler sayesinde pazar payı 60 baz puan artışla %10.2'ye yükseldi. Operasyonel faaliyetlerde, birebir mağazalarda müşteri trafiğinde %1.6, sepet büyüklüğünde ise reel olarak %1.3 artış yaşandı. Bu artışın ana unsurları fiyat indirimleri, kampanyalar ve online kanallardaki etkinlikler oldu. Kârlılık, geçen yılın aynı dönemine benzer seviyede kalırken, çeyreklik bazda hafif geri çekilmeler yaşandı. Bu geri çekilmenin temel nedenleri, enflasyon düzeltmelerinin stoklar üzerindeki olumsuz etkisi ve kampanyalar olarak belirtildi. Ancak bu koşullar hariç tutulduğunda, brüt kâr marjı bir önceki çeyreğe göre 70 baz puan iyileşme gösterdi. Şirketin 5 milyar TL'lik FAVÖK performansı, faaliyet giderlerindeki optimizasyondan kaynaklandı. Yılın ikinci yarısında operasyonel giderlerin etkisinin daha da azalması bekleniyor. Net kârın beklentilerin altında kalmasının başlıca sebepleri ise artan amortisman ve faaliyet giderleri, kiralama yükümlülüklerine ilişkin faiz giderlerindeki artış ve enflasyondaki düşüşle beraber net parasal pozisyon kazancındaki olumlu etkinin azalması olarak açıklandı. Borçluluk tarafında, çeyreklik bazda büyük bir değişiklik görülmezken, net borç nakit değişimleri nedeniyle %14 azaldı. Şirket 0.25x Net Borç/FAVÖK çarpanıyla işlem görmektedir. Genel olarak, beklentilere paralel gelen bu sonuçlar olumlu değerlendirilmektedir. Şirketin reel anlamdaki mağaza ve satış büyümesi ile online segmentin güçlü performansı pozitif bulunmuştur. Yatırım harcamalarının teknoloji ve verimlilik odaklı olması, ayrıştırıcı ve pozitif bir katalizör olarak görülüyor. Migros için %40.15 potansiyel getiri ile 761 TL hedef fiyatlı "AL" tavsiyesi korunmakta ve hisse model portföyde tutulmaktadır.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri