Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
1Ç25’te net satışlar, reel olarak %19 düşüşle 45,5 milyar TL’ye gerilemiştir. Segment bazında değerlendirildiğinde, mimari cam ve cam ambalajda hacim bazlı artış gözlenirken; diğer tüm segmentlerde hacimsel gerileme yaşanmıştır. Fiyatlama tarafında ise, bölgesel dinamikler çerçevesinde farklılık gösteren koşullar – özellikle Avrupa’da zayıf seyreden talep ortamı, düşük enerji fiyatları ve artan rekabet – nedeniyle cam ev eşyası hariç tüm segmentlerde ürün fiyatları reel olarak gerilemiştir. FAVÖK marjı, yıllık bazda 138 baz puan daralarak %5,92 seviyesine gerilemiş ve son üç yılın ilk çeyrek ortalaması olan %10,3’ün oldukça altında kalmıştır. Bu zayıf performansta; • Enflasyon muhasebesinin negatif etkisi, • Reel anlamda değerli TRY, • Yüksek enflasyon, • Stok yönetimi kaynaklı kontrollü kapasite kullanımı, • Özellikle Avrupa kaynaklı zayıf talep ortamı etkili olmuştur. Net borç, hem zayıf finansal performans hem de yaklaşık 11 milyar TL tutarındaki Wyoming ve Pacific Soda hisselerinin alımı nedeniyle bu çeyrekte 98,4 milyar TL’ye yükselmiştir. Zayıf FAVÖK rakamları neticesinde Net Borç/FAVÖK oranı 7,6x gibi oldukça yüksek bir seviyeye çıkmıştır. Şirket, önümüzdeki dönemlerde yatırım harcamalarını FAVÖK’ü aşmayacak şekilde sınırlayarak borçluluğu artırmamayı ve Net Borç/FAVÖK oranını 5x seviyelerine indirmeyi hedeflemektedir. Döviz kurlarındaki artışın enflasyonun oldukça gerisinde kalması, ihracatçı şirketlerin rekabet avantajını bir miktar zayıflatmıştır. Ayrıca, TAS-29 enflasyon muhasebesi uygulamasına geçilmesi de finansal sonuçların zayıf gelmesinde etkili olmuştur. ➢ FAVÖK katkısı açısından en önemli üç segmentin görünümü ise şu şekildedir: 1) Düzcam: Gelirlerin yaklaşık %20-25’ini, FAVÖK’ün ise %30-35’ini oluşturmaktadır. 2025 yılı için düzcam segmentinde orta tek haneli hacim büyümesi ve Türkiye pazarı öncülüğünde, EUR bazında düşük tek haneli fiyat artışı öngörülmektedir. 2) Kimyasallar: Gelirlerin yaklaşık %20-25’i, FAVÖK’ün ise %45-50’si bu segmentten sağlanmaktadır. Normalize olan soda külü fiyatlarının, 2025 yılının geri kalanında da mevcut seviyelerinde seyretmesi beklenmektedir. 3) Cam Ambalaj: Gelirlerin %20-25’i, FAVÖK’ün ise %25-30’u bu segmentten gelmektedir. 2025 yılı için orta tek haneli hacim büyümesi beklenirken, fiyatlamanın Türkiye ve Rusya pazarlarında dinamik fiyatlama stratejileri sayesinde olumlu seyrettiği ifade edilmiştir.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri