Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
TAV Havalimanları 3Ç2025’te 5.954 mn TL (125 mn EUR) ana ortaklık net kâr açıkladı (beklenti: 103 mn EUR). Geçen yıla göre kâr arttı ancak finansallara toplam 103 mn EUR tutarında nakit dışı olumsuz tek seferlik etki (ertelenmiş vergi, kur farkı, faiz takası) yansıdı. Şirketin yolcu sayısı yıllık %6,8 artarak 39,7 milyon oldu ve bu artış satış gelirlerini %46,6 yükselterek 26.917 mn TL’ye (566 mn EUR) taşıdı. Almatı, Gürcistan ve İzmir gelirlerde en yüksek payı alırken artışa en büyük katkıyı Ankara yaptı. Brüt kâr %54 artarak 12.699 mn TL’ye, FAVÖK %55 artarak 10.985 mn TL’ye (231 mn EUR) çıktı; FAVÖK marjı %40,8 oldu. Yatırım faaliyetlerinden 588 mn TL, iştiraklerden 1.289 mn TL gelir elde edildi. Net finansman gideri 2.595 mn TL’ye, vergi gideri 861 mn TL’ye yükseldi ve dönem kârı 5.954 mn TL olarak gerçekleşti. Ancak 9A2025 kârı, geçen yılın aynı dönemindeki 6.627 mn TL’nin altında kalarak 4.024 mn TL oldu. 2025 üçüncü çeyrekte toplam yolcu sayısı yıllık %6,6 artarak 39,7 milyona çıktı. İlk dokuz ayda dış hat yolcusu %4 arttı; özellikle Antalya ve Almatı güçlü performans gösterdi. Şirket 2025 yatırım harcaması beklentisini yukarı revize ederek 220–240 mn EUR’a yükseltti (önceki: 140–160 mn EUR). Almatı Havalimanı için toplam 315 mn EUR’luk yatırım programı planlanıyor; projenin 2027’de tamamlanması ve 2025 yılı için 70 mn EUR harcama öngörülüyor. Yoğun yatırım programına rağmen Holding’in net borcu 1.723 mn EUR’dan 1.638 mn EUR’a geriledi; Net Borç/FAVÖK oranı 3x oldu. 2025 yıl sonu için 2,5x–3x hedefleniyor. Antalya trafiği reel olarak değerli TL’ye ve jeopolitik risklere rağmen 9A2025’te %2 arttı; kapasite tamamlanan yatırımlarla 65 milyon yolcuya çıktı ve gelecekte 80 milyon üzerine çıkarılması hedefleniyor. Ankara Esenboğa’da başlayan yeni imtiyaz dönemi performansı destekleyecek; operasyonların 2025’te 45 mn EUR ciro katkısı yapması bekleniyor. Almatı’daki yatırımlar planlandığı gibi devam ediyor. Ayrıca TAV’ın %26 ortak olduğu Medine Havalimanı’nda yaklaşık 300 mn USD tutarındaki yeni dış hat terminali yatırımına 3Ç2025’te başlandı ve projenin 2028’e kadar tamamlanması, ek özkaynak gerektirmeden finanse edilmesi planlanıyor
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri