Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Arçelik (ARCLK.IS), 2025’in ilk dokuz ayında Türkiye’de beyaz eşya satışlarının yıllık bazda %7 gerilemesiyle zayıf bir performans sergilemiştir. Sıkı para politikası ve azalan alım gücü iç talebi baskılarken, Avrupa’daki kısmi toparlanmaya rağmen ihracat da %7 düşmüştür. Çinli üreticilerden gelen artan rekabet, Türk üreticilerin pazar payı kaybetmesine yol açmıştır. Şirket, mevcut makroekonomik koşullar ve artan belirsizlikler nedeniyle 2025 yılı beklentilerini aşağı yönlü revize etmiştir. Türkiye gelirlerinde %5 düşüş, uluslararası gelirlerde %5–10 büyüme ve %6,0–6,5 aralığında FAVÖK marjı hedeflenmektedir. Yatırım harcamaları 300 milyon avrodan 250 milyon avroya düşürülmüştür. Yavaşlayan iç talep ve süren promosyon baskısı nedeniyle yönetim 4. çeyrek için temkinli duruşunu korurken, yıl sonunda serbest nakit akışının pozitife dönmesini ve Net Borç/FAVÖK oranının 3,8x seviyesine gerilemesini beklemektedir. Avrupa pazarındaki kayıpları telafi etmek amacıyla, düşük maliyetli 2.000’den fazla yeni ürünün piyasaya sürülmesi planlanmaktadır. Bu adımların etkilerinin 2025’in son çeyreğinde hissedilmesi beklenmektedir. Ekim ayında görülen satış artışı, talep toparlanmasının sürmesi durumunda yukarı yönlü potansiyel yaratabilir. Şirketin mevcut değerlemesi cazip görülmekte olup, 2026’da marj iyileşmesinin sinerji kazanımları, daha dengeli kur/enflasyon ortamı, düşük hammadde maliyetleri ve işletme sermayesi verimliliğiyle desteklenmesi beklenmektedir. Arçelik için 162 TL/hisse hedef fiyat ve “AL” tavsiyesi korunmaktadır.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri