Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
EUR bazlı rakamlara göre, net satışlar yıllık bazda %1 artışla 876 milyon EUR’ya yükselmiş ve tahminlerle büyük ölçüde uyumlu açıklanmıştır. Yurt içi gelirler %5 artarken, yurt dışı gelirler %6 azalmıştır. 3Ç25’te toplam yolcu sayısı yıllık %16 artarken, toplam arz edilen koltuk kilometre (ASK) %17 artmış ve doluluk oranı 12 baz puan yükselerek %89,2’ye ulaşmıştır. RASK (birim başına gelir) yıllık %14 düşüşle 4,97 EUR’ya gerilerken, yolcu başına ek gelir yıllık %1 düşüşle 29,7 EUR olarak gerçekleşmiştir. Yolcu sayılarındaki büyümeye rağmen yoğun rekabet, birim gelirler üzerinde baskı yaratmış ve ciro büyümesi ile marjlar üzerinde olumsuz etki oluşturmuştur. FAVÖK yıllık %13 düşüşle 387 milyon EUR’ya gerilemiş (konsensüs: 381 milyon EUR; Gedik: 361 milyon EUR) ve FAVÖK marjı yıllık 554 baz puan daralarak %35’e inmiş, konsensüs tahmininin hafif üzerinde gerçekleşmiştir. CASK, yakıt CASK’ındaki %12’lik düşüş etkisiyle yıllık %4 azalarak 3,72 EUR’ya gerilemiş; personel CASK’ı da beklenmedik şekilde %13 düşerek 0,73 EUR olmuştur. Net kar, zayıf operasyonel kârlılığın etkisiyle yıllık %25 azalarak 227 milyon EUR’ya gerilemiş, ancak konsensüs tahmininin %20 üzerinde gerçekleşmiştir. Toplam filo büyüklüğü çeyreksel 6 artışla 130’a ulaşmıştır. Net borç 2,9 milyar EUR’ya yükselmiş ve Net Borç/FAVÖK oranı 2Ç25’teki 3,1x’ten 3,45x’e çıkmıştır. Sonuçların ardından şirket, 2025 yılı beklentilerini revize etmiş; ASK büyümesinin %14-16, RASK’ın %-6-%8 (önceki: %-4-%7), CASK’ın %-1-%3 (önceki: %-4-%7) ve FAVÖK marjının %26 (önceki: 26-27) olması öngörülmüştür. Operasyonel performans zayıf olmasına rağmen genel olarak beklentilerle uyumlu olup, hisse fiyatının bu zayıflığı zaten yansıttığı düşünülmektedir.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri