Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Rapora göre şirket hisseleri için mevcut tavsiye "AL" olarak korunmuş, ancak hedef fiyat önceki 390 Türk Lirası seviyesinden 351 Türk Lirasına düşürülmüştür. Hedef fiyattaki bu revizyonun temel nedeni, artan jeopolitik riskler, Türk Lirasındaki değer kaybının sürmesi ve 2026 büyüme beklentilerindeki karlılığın sınırlanmasıdır. Pegasus'un performansı, yüksek sezonda İsrail-İran çatışması ve zayıf turizm sebebiyle sınırlı kalmıştır. Pegasus, Akdeniz ve Ege'nin güçlü kapasite artışı ile iç fiyatlamada derinlemesine bir baskı yaşamıştır. 2024 yılında iç hatlardaki genişlemesi ve Sabiha Gökçen Havalimanı ikinci pistinin tam kapasite kullanımı gibi faktörlerle bir miktar rahatlama sağlanmıştır. Ancak Türk Lirasındaki değer kaybının sürmesi ve jet yakıtı maliyetlerinin artması, karlılık üzerindeki baskıları devam ettirmektedir. Jeopolitik gelişmelerin olumsuz etkisi göz önünde bulundurularak uçuş operasyonlarının kısa bir süre sonra normale dönmesi varsayılmıştır. RASK (Birim Gelir) ve Düzeltilmiş FAVÖK marjı beklentileri aşağı yönlü revize edilmiştir. Pegasus'un Düzeltilmiş FAVÖK'ünün yüzde 14 ila 16 düşmesi nedeniyle 2024 yılı için 395 milyon Euro seviyesinde bir FAVÖK geliri beklenmektedir. 2026 yılı için sınırlı bir karlılık ortamı öngörülmektedir. Pegasus'un 2026 yılında yüzde 5 ila 7 aralığında bir kapasite artışı ASK yapması beklenmektedir. Özellikle Sabiha Gökçen Havalimanındaki terminal genişletmeleri ve ikinci pistin tam kapasite kullanımı, büyüme ve esnekliği destekleyecektir. Pegasus'un borçluluk oranının yüksek olması ve artan kur riskleri, şirketin karlılığını ve büyümesini sınırlayan temel faktörlerdir. Temel yapısal rekabet avantajları korunmaktadır. Zorluklara rağmen Pegasus, yalın ve sektörde öncü maliyet yönetimi sayesinde başarılı performans sergilemektedir. Özellikle genç filosu ve düşük maliyetli operasyon yapısı, şirketin uzun vadeli rekabet gücünü korumasına yardımcı olacaktır. Tavsiye "AL" olarak devam etmekte, ancak notumuz kar marjlarında beklenen baskılar, Türk Lirası istikrarsızlığı, jeopolitik riskler, borçluluk, rizikolu yakıt fiyatları ve Türkiye'deki makroekonomik istikrarsızlık sebebiyle gözden geçirilmiştir.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri