Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Otomotiv sektöründe tüm oyuncular için, yıllık bazda reel faaliyet kârlılığında kayda değer daralmalar öngörüyoruz. Araç başına faaliyet kârında çeyreklik bazda sınırlı bir toparlanma ihtimali mevcut olsa da, Tofaş ve Türk Traktör faaliyet gelirindeki yıllık bazlı daralmanın, Doğuş Oto ve Ford Otosan’a kıyasla daha derin olmasını bekliyoruz. Güncel görünüm, sektör genelinde kârlılık tarafında daha zorlu bir marj ortamına işaret ediyor. Daha önce 309,27 TL ile tarihi hedef fiyatlar verilmişti lakin kötüleşen bilançolarla ve düşen satışlarla birlikte hedef fiyatlar aşağı yönlü revize edilmeye devam etti. Sonuç: Şirket, 4Ç24’te 30.038 mn TL satış geliri (konsensüs: 28.471 mn TL; yıllık -%42), 215 mn TL FAVÖK (konsensüs: 547 mn TL; yıllık -%97) ve 121 mn TL net zarar (konsensüs: 511 mn TL; 4Ç23: 7.437 mn TL) açıklamıştır. Tofaş, yılı toplam ~174 bin adetlik satış hacmiyle tamamlarken (Yurt içi: ~140 bin, İhracat: ~34 bin), yıllık bazda %33 daralma yaşanmıştır. Yurt içi satışlar %30, ihracat sevkiyatları ise %45 oranında gerilemiştir. Şirketin üretimi %41 düşüşle ~140 bin adede gerileyerek, otomotiv üretim endüstrisindeki payı %10,3 seviyesinde gerçekleşmiştir (Aralık 2023: %16,3, Aralık 2022: %19,5)
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri