Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Yolcu Sayısındaki Artış Devam Ediyor Şirketin toplam yolcu sayısı Mayıs 2025’te, bir önceki yılın aynı ayına göre %5,1 artarak 7,6 milyona ulaştı. Yurt içi yolcu sayısı yıllık %1,8 artışla 2,7 milyon olurken, yurt dışı yolcu sayısı %7,0 artışla 4,9 milyona yükseldi. Dıştan dışa transfer yolcu sayısı ise %11,2 artışla 2,8 milyon seviyesinde gerçekleşti. Bölgesel bazda en yüksek artışlar; Afrika’da %15,6, Orta Doğu’da %14,8 ve Uzak Doğu’da %13,1 olarak kaydedildi. Ocak-Mayıs döneminde toplam yolcu sayısı yıllık %3,7 artışla 33,96 milyona yükseldi. Bu dönemde yurt dışı yolcu sayısı %6,7 artarken, yurt içi yolcu sayısı %1,7 oranında geriledi. Yolcu Doluluk Oranında Artış Kapasite, Mayıs 2025’te yıllık bazda %5,9 artarak 22,6 milyar AKK seviyesine ulaştı. Ücretli yolcu kilometre (ÜYK) ise %7,5 artışla 18,3 milyara yükseldi. Böylelikle yolcu doluluk oranı 1,3 puan artarak %81,1’e çıktı. Kapasitenin en fazla arttığı bölgeler; %15,4 ile Kuzey Amerika, %10,9 ile Afrika ve %8,1 ile Orta Doğu oldu. Ocak-Mayıs döneminde kapasite %5,2 artışla 105,2 milyar AKK, ÜYK ise %6,3 artışla 85,5 milyar seviyesinde gerçekleşti. Bu dönemde doluluk oranı 0,8 puan artışla %81,2’ye ulaştı. Kargo Faaliyetlerinde Pozitif Seyir İlk çeyrekte yatay seyreden kargo + posta hacmi, ikinci çeyrekte toparlanarak Mayıs ayında yıllık bazda %5,1 artışla 183,4 bin tona ulaştı. Ocak-Mayıs döneminde ise toplam taşınan kargo miktarı %2,7 artışla 836,2 bin ton oldu. Değerlendirme Mayıs ayında Türk Hava Yolları, BIST 100 endeksine göre %0,24 daha zayıf bir performans sergiledi. Mayıs ayı trafik verilerini beklentilerimizle uyumlu buluyor ve “sınırlı pozitif” olarak değerlendiriyoruz. Orta Doğu’da yaşanan jeopolitik gelişmeler, şirket gelirlerinin %9’unun bu bölgeden gelmesi nedeniyle risk oluşturmaktadır. İkinci çeyrek sonunda yolcu sayısının yıllık %4,6 artışla 23,1 milyona, kapasitenin %7,0 artışla 68,1 milyar AKK’ya, taşınan kargo miktarının ise %3,4 artışla 529 bin tona ulaşmasını bekliyoruz. Savaşla ilgili tansiyonun yüksek seyretmeye devam etmesi, tahminlerimiz üzerinde aşağı yönlü risk oluşturmaya devam etmektedir.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri