Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Ford Otosan, 3Ç2025’te 8,4 milyar TL net dönem karı açıkladı; piyasa beklentisi 7,7 milyar TL idi. Geçen yıl aynı çeyrekte kar 11,4 milyar TL’ydi. Satış gelirleri yatay seyrederek 189,6 milyar TL olurken, brüt kar 15,6 milyar TL (%8,2 marj) olarak gerçekleşti. Operasyonel giderler %5,1 düşerek 8 milyar TL’ye gerilerken, diğer faaliyetlerden 712 milyon TL net gelir elde edildi ve faaliyet karı 8,3 milyar TL oldu. FAVÖK 11,7 milyar TL (%6,2) seviyesinde gerçekleşti; düzeltilmiş FAVÖK 14 milyar TL (%7,4) olarak kaydedildi. Finansman ve kur farkı etkisiyle 3,4 milyar TL net gider, 3 milyar TL parasal kazanç ve 1,6 milyar TL vergi sonrası net dönem karı 8,4 milyar TL oldu. 9A2025 net dönem karı 14 milyar TL’ye ulaştı (9A2024: 22,8 milyar TL). Ford Otosan, 2025 tahminlerini güncelledi: Türkiye otomotiv pazarı 1,3–1,4 milyon araç, perakende satış 110–120 bin araç, yurt dışı satış 590–640 bin araç, toplam üretim 680–730 bin araç ve yatırım harcamaları 450–550 milyon EUR seviyesine revize edildi. 3Ç2025’te yurt içi satışlar 29,7 bin, yurt dışı satışlar 139,3 bin araç oldu. Avrupa ticari araç pazarı %9 daralırken, binek araç pazarı %1 büyüdü. Şirket, Avrupa ticari araç pazarında %17,7 pazar payıyla liderliğini sürdürdü. Toplam üretim adetleri %12 arttı; Türkiye toplam ticari araç üretiminin %84’ü Ford Otosan tarafından gerçekleştirildi. 3Ç2025 sonunda döviz açık pozisyonu 83,4 milyar TL (634 milyon USD + 1,1 milyar EUR) seviyesindedir ve ağırlıklı olarak uzun vadeli EUR kredilerinden kaynaklanmaktadır. Ford Otosan, ihracat anlaşmaları ile kur riskine karşı korunmaktadır. 2024 yılı karından 3 Aralık 2025’te 1 TL nominal değerli pay için brüt 6,05 TL, net 5,14 TL temettü dağıtılacak; temettü verimi %6’dır.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri