Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Şirket, 2025/09 döneminde hasılatını geçen yılın aynı dönemine göre %8 artışla 582,4 milyar TL’ye yükseltmiştir. Ancak satışların maliyetindeki artış (%9,9) hasılat artışını aşarak 533,6 milyar TL’ye çıkmış, bu durum brüt kârı %9,2 azalışla 48,8 milyar TL’ye düşürmüştür. Brüt kâr marjı %9,95’ten %8,37’ye gerilemiştir. Faaliyet giderleri yıllık bazda %0,6 azalarak 24,4 milyar TL olmuştur. “Vadeli alım/satım kaynaklı finansman giderlerindeki” artışa rağmen, “vergi terkini” ve “ticari alacak-borç kur farkı gelirlerindeki” artışın etkisiyle diğer net esas faaliyet gelirleri %293 artarak 5,7 milyar TL’ye yükselmiştir. Böylece brüt kârdaki düşüş büyük ölçüde dengelenmiş, esas faaliyet kârı sadece %1,7 azalarak 30,05 milyar TL olmuştur. FAVÖK ise %6 azalışla 36,7 milyar TL’ye gerilemiştir. Buna bağlı olarak esas faaliyet kâr marjı %5,67’den %5,16’ya, FAVÖK marjı ise %7,25’ten %6,31’e düşmüştür. Faaliyet dışı kalemlerde, “kur farkı gelirlerindeki” 4 milyar TL artış net yatırım faaliyet gelirlerini %146 yükselterek 9,5 milyar TL’ye taşımıştır. Ancak “net kur farkı giderlerinin” 8,2 milyar TL artması nedeniyle net finansman giderleri 25 milyar TL’ye ulaşmıştır. Vergi giderinin 1,7 milyar TL’den 5,1 milyar TL’ye yükselmesi ve TMS 29 kaynaklı parasal pozisyon kazancının 9,6 milyar TL azalması da net kârı baskılamıştır. Tüm bu unsurların etkisiyle net kâr 11,85 milyar TL azalarak 22,36 milyar TL’ye gerilemiştir. Net kâr marjı %6,34’ten %3,84’e düşmüştür. Operasyonel açıdan bakıldığında: Yurt içi satışlar, yıllık bazda %7,4 düşüşle 120,7 milyar TL olmuştur. Yurt dışı satışlar, Romanya kaynaklı artışla %12 yükselerek 471,8 milyar TL’ye ulaşmıştır. Yurt dışı satışların toplam hasılat içindeki payı %73,8’den %75,9’a çıkmıştır. Yurt içi satış adetlerinde en yüksek artış 1 tonluk ticari araç, Transit Courier ve binek araç segmentlerinden gelmiştir. Yurt dışı satışlarda 1 tonluk ticari araç satışları 64 bin artarken, 2 tonluk araç ve Puma modellerinde azalma olmuştur. Güncellenmiş 2025 yılı beklentileri: Türkiye otomotiv pazarı tahmini 1,05–1,15 milyon adetten 1,3–1,4 milyon adede yükseltilmiştir. Toplam üretim tahmini 700–750 bin adetten 680–730 bin adede revize edilmiştir. Perakende satış tahmini 90–100 binden 110–120 bin adede çıkarılmıştır. Yurt dışı satış tahmini 610–660 bin adetten 590–640 bin adede indirilmiştir. Yatırım harcaması tahmini 600–700 milyon Euro’dan 450–550 milyon Euro’ya düşürülmüştür. Satış gelirleri büyümesi ve %7–8 FAVÖK marjı beklentileri korunmuştur. Tahminlerimize göre, şirketin cirosu 2025 sonunda %30 artacaktır. 2026’da TCMB’nin olası faiz indirimleri ve kredi koşullarındaki gevşemenin desteğiyle ciroda %60 büyüme beklenmektedir. Maliyetlerde kademeli iyileşme ve marjlarda toparlanma öngörülmektedir.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri