Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
PERAKENDE: Enflasyon muhasebesi, perakendecilerin (stok ve varlık yeniden değerleme etkisi) finansallarını anlamada ekstra karmaşıklığa neden olmuştur, ancak kurumsal ve şeffaflığa önem veren şirketlerin UMS29 öncesi sonuçlarını da özet olarak paylaşması, sonuçların nispeten daha iyi değerlendirilmesini sağladı. 2024 yılı gıda perakendecileri için yüksek enflasyon ve %49'luk asgari ücret artışının satın alma gücüne olumlu etkisi ile güçlü başladı. TÜFE 1Y24'te ortalama %70 iken 2Y24'te %50 olarak gerçekleşmiştir. Sektördeki rekabet ciddi oranda şiddetlenirken ve 2Y24'te mağaza açılışları hız kesti. Migros turizm bölgelerindeki hareketlilikten ekstra yararlandı. Sektörde personel değişim hızının artması indirim marketlerinin personeline yıl ortası %10 ücret artışı yapmasını gerekli kıldı. Asgari ücrete Aralık 2024 sonu yapılan %30'luk son zam, tüketicilerin karşı karşıya olduğu çoğu üründeki son fiyat artışları göz önüne alındığında tüketici bütçeleri için zayıf kalmaktadır. 2025'in ana zorluğu brüt marjlar üzerindeki baskı olabilir ve 1Y25 faaliyet marjları ücret artışları nedeniyle bir miktar baskı altında olabilir, ancak BIMAS ve MGROS'un talep güçlü kaldığı sürece bunlarla başa çıkmak için iyi donanımlı olduğunu düşünüyoruz. Hem gıda perakendecisi MGROS hem de BIMAS için Endeks Üzeri Getiri tavsiyemiz bulunmaktadır. BIMAS sektöründe en beğendiğimiz hissedir. BIMAS’ın satış alanı genişlemesinin MGROS'un üzerinde olmasını bekliyoruz. BIM'in geri alım programı SPK onaylar onaylamaz başlayacaktır.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri