Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Rekabet Kurulu, Tofaş Otomotiv’in Stellantis Türkiye’nin paylarının tamamını satın almasını onayladı. Uzun süredir beklenen bu kararla birlikte, Tofaş Otomotiv; Peugeot, Citroën, Opel ve DS Automobiles markalarının Türkiye’deki dağıtım ve satışını üstlenecek. Rekabet Kurumu, kararı “tarihi” olarak nitelendirirken, onay kapsamında verilen taahhütlerin Türkiye ekonomisine ve toplumsal refaha sağlayacağı katkıya dikkat çekti. Tofaş, onayın ardından yaptığı açıklamada; yıllık 150 bin adet kapasiteli yeni bir hafif ticari araç modelinin üretimine 2026 yılının üçüncü çeyreğinde başlanacağını, bu kapsamda 256 milyon euro tutarında yatırım yapılacağını ve devam eden projelerle birlikte 2027 yılında ihracata yönelik üretim kapasitesinin 200-220 bin adede ulaşmasının hedeflendiğini belirtti. Yeni modellerle ilgili sürecin netleşmesini ve Stellantis anlaşmasının onaylanmasını şirket açısından önemli bir dönüm noktası olarak değerlendiriyoruz. Önümüzdeki dönemde artan üretimle birlikte ihracat adetlerinde beklenen toparlanma ve Stellantis Türkiye operasyonlarının devralınmasıyla ürün gamının genişlemesi, şirketin operasyonel ve finansal performansını destekleyecektir. Rekabet Kurulu onayı ve yeni yatırım kararıyla birlikte belirsizliklerin azalmasını takiben, Tofaş’a yönelik projeksiyonlarımızı gözden geçireceğiz. Toplam Hafif Araç (HA) satışları (Binek Araç + Hafif Ticari Araç), Nisan 2025’te yıllık %39 artışla 105 bin adede ulaştı. Binek Araç (BA) satışları yıllık %39 artışla 85,4 bin, Hafif Ticari Araç (HTA) satışları ise yıllık %38 artışla 19,9 bin adet oldu. Nisan 2025 sonuçları, elimizdeki veri setine göre bugüne kadar kaydedilen en güçlü Nisan ayı performansına işaret ediyor. Yılbaşında genel piyasa beklentisi, araç satışlarının geçtiğimiz yıla paralel seyredeceği yönündeydi. Ancak yılın ilk dört ayı ve özellikle Nisan ayı sonuçları, bu beklentinin aksine güçlü bir tablo ortaya koydu. Talepteki bu beklenenden güçlü seyirde; enflasyon ve TL’ye yönelik beklentilerdeki görece bozulma sonrası talebin öne çekilmesi ile birlikte, artan rekabet sonucu düzenlenen kampanyaların etkili olduğunu düşünüyoruz. Tarihi seviyelerdeki büyümeye işaret eden Nisan ayı sonuçlarını sektör oyuncuları ve genel görünüm açısından olumlu değerlendiriyoruz. 2025 yılının geri kalanında da, mevcut yüksek faiz ortamına rağmen, yılın ilk dört ayında gözlemlediğimiz benzer dinamiklerle talebin canlı kalabileceği kanaatindeyiz. Tofaş’ın (<TOASO TI>), Stellantis markaları dahil olmak üzere, aylık BA satışları yıllık %21 artışla 19,2 bin adet olurken; HTA satışları ise iki katına çıkarak 8,6 bin adede ulaştı. Böylece Tofaş’ın toplam aylık HA satışları yıllık bazda %39 artış gösterdi. Şirketin aylık pazar payı 20 baz puan artarak %26,4’e yükselirken, yıllık pazar payı 5 puan gerileyerek %26,5 seviyesinde gerçekleşti.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri