Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Tofaş, 3Ç2025’te 1,2 milyar TL net kar açıkladı (beklenti: 1,6 milyar TL). Geçen yıl aynı dönemde kar 426 milyon TL idi. Stellantis birleşiminin etkisiyle satış gelirleri %205 artarak 87,2 milyar TL seviyesine çıktı. Satışların maliyeti de benzer şekilde arttı ve 83,5 milyar TL oldu. Finans faaliyetlerinden gelen katkıyla şirket 4,2 milyar TL brüt kar yazdı; brüt marj %4,9’a geriledi. 3Ç2025’te operasyonel giderler 4,4 milyar TL, diğer faaliyet gelirleri 400 milyon TL oldu. Şirket 234 milyon TL faaliyet karı açıkladı. FAVÖK 1,8 milyar TL’ye yükseldi (3Ç2024: 354 milyon TL) ve FAVÖK marjı %2 oldu. Yatırım faaliyetlerinden 105 milyon TL, finansmandan 368 milyon TL net gelir elde edildi. 1 milyar TL parasal kazanç ve 539 milyon TL vergi gideri sonrası net kar 1,2 milyar TL olarak gerçekleşti. Böylece 9 aylık net kar 2,9 milyar TL’ye ulaştı (9A2024: 6,7 milyar TL). 3Ç2025 sonunda net borç 19,5 milyar TL, net borç/FAVÖK 3,6x seviyesinde. Şirket 2025 beklentilerini revize etti: Yurt içi pazar tahmini: 1,300–1,400 bin araç Tofaş yurt içi satış beklentisi: 350–370 bin araç İhracat beklentisi 50–60 bin araca düşürüldü Yatırım harcaması: 150 mn € → 200 mn € Vergi öncesi kar marjı hedefi: %3 → %2 Yurt içi satışlar yılın ilk yarısında adet bazında %77, gelir bazında %83 arttı (89,2 milyar TL). İhracat gelirleri ise %6,8 düşerek 21,1 milyar TL oldu. Projeler / Üretim anlaşmaları: Egea/Tipo üretimi 30 Haziran 2026’ya kadar uzatıldı. K0 modelinin Kuzey Amerika’ya ihracatı için sözleşmeler imzalandı. Türkiye’de K9 hafif ticari araç ve Combi üretimi için anlaşma yapıldı. → Toplam 256 milyon € yatırım, 2026 3Ç’de devreye alınacak. → Yıllık 150 bin adet kapasite. 2034’e kadar toplam 660 bin adet üretim planlanıyor; bunun %80’i Türkiye’ye yönelik olacak.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri