Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Şirket, 1Ç25’te Euro bazında net satışlarını yıllık %20 artışla 622 milyon Euro seviyesine yükseltmiştir. Yurtiçi gelirler %25, uluslararası gelirler ise %9 oranında artış göstermiştir. Aynı dönemde toplam yolcu sayısı %12 artarken; uluslararası yolcu sayısı %17, yurtiçi yolcu sayısı ise %4 artmıştır. Toplam Arz Edilen Koltuk Km (ASK) %14 artış göstermiş, ancak doluluk oranı 105 baz puan azalarak %86,1’e gerilemiştir. Yolcu RASK’ı (birim koltuk başına gelir) %5 artarak 3,86 Euro’ya yükselmiş, yolcu başına yan gelir ise %18 artışla 29 Euro’ya çıkarak büyümeye katkı sağlamıştır. FAVÖK yıllık bazda %10 artışla 42 milyon Euro olarak gerçekleşmiştir. FAVÖK marjı %6,8 ile, yıllık bazda 60 baz puan daralmakla birlikte, konsensüs beklentisi olan %5,3’ün üzerinde kalmıştır. Marj performansı, düşük yakıt CASK’ı (birim başına yakıt maliyeti) ve güçlü uluslararası yolcu büyümesiyle desteklenmiştir. Toplam CASK, artan personel maliyetleri nedeniyle %6 yükselerek 4,2 Euro’ya çıkmıştır. Yakıt CASK’ı %14 düşüşle 1,2 Euro’ya gerilerken, personel CASK’ı %33 artarak 0,9 Euro’ya yükselmiştir. Sonuç olarak, 72 milyon Euro düzeyindeki piyasa net zarar tahminine kıyasla daha iyi bir sonuç olan 62 milyon Euro net zarar kaydedilmiştir. Operasyonel performansın beklentilerin üzerinde gerçekleşmesi, bu farkta etkili olmuştur. Toplam filo büyüklüğü bir önceki çeyreğe göre bir uçak artarak 119’a ulaşmıştır. Net borç, 4Ç24’e kıyasla 20 milyon Euro artışla 2.769 milyon Euro’ya çıkmıştır. Net Borç / FAVÖK oranı ise 3,0x seviyesinde yatay seyretmiştir. ➢ İlk 5 ayda açıklanan trafik sonuçları, 2025 yılı beklentilerinin üzerinde gerçekleşmiştir. Ancak İran-İsrail arasında yaşanan jeopolitik gerilim sonrası, etkilenen bölgelerin hava sahalarının kapatılması nedeniyle toplam 7 uçak İran ve Irak bölgesinde beklemeye alınmıştır. Etkilenen bölgelerin toplam operasyon içindeki payı yaklaşık %3-4 seviyesindeyken, bu bölgede bekleyen uçakların toplam filoya oranı %6 civarındadır. ➢ 2025 yılı için yakıt hedge oranı %65 seviyesindedir. Bu oran, Avrupalı rakiplerine kıyasla düşük olmakla birlikte, THY’nin biraz üzerindedir. ➢ Rezervasyon trendinin, geçen yılın aynı dönemine paralel seyrettiği ifade edilmiştir.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri