Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
OTOMOTİV: 2023 yılında otomotiv satışlarında rekor seviyeye ulaşılmasının ardından 2024 yılında pazarda yıllık bazda güçlü baz etkisi sebebiyle daralma beklentisi vardı. Özellikle yılın ilk üç ayında ÖTV muafiyetli araçların satışlarının yoğunluğu ve GSR-II güvenlik yönetmeliklerinin yarattığı güçlü talep sayesinde araç satışları desteklendi. 2024 yılında toplam pazar yıllık bazda hafif artışla tarihin en yüksek seviyesi olan 1,238mn adet seviyesinde gerçekleşti. 2023 yılında binek araçların toplam pazardaki payı %78,5 iken 2024 yılında bu oran %79,1’e yükseldi. Her ne kadar otomotiv şirketlerinin finansallarında; enflasyon muhasebesi, güçlü TL ve fiyatlandırma zorlukları dolayısıyla aynı etkiyi göremesek de pazar satış adedi açısından 2024 yılı oldukça başarılı bir seviyede tamamlandı. DOAS’ın 2023 yılındaki olağanüstü karlılık seviyelerinin ardından 2024 yılında bir normalleşme olması beklentimiz dahilindeydi. Şirket, 2024 yılına ait muhafazakar olan Skoda hariç +125bin satış adedi beklentisinin oldukça üzerinde bir seviyede yaklaşık 140bin adet araç satışı gerçekleştirdi. 2024 yılında araç bulunabilirliğinin artması ve zayıflayan fiyatlandırma sebebiyle marjlarda daralma olduğu gözlemlendi. Buna ek olarak iştiraklerden elde edilen karlılığın da düşmesiyle net kar tarafında baskı yaşandı. 2025 yılında araç satış adetlerinde yıllık bazda önemli bir değişiklik beklemezken, Çinli otomobil markalarının piyasadaki ağırlığını ve rekabeti arttırması sebebiyle pazar payında ve karlılık tarafının baskı altında kalacağı düşüncesindeyiz
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri