Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Şirketin 2025/09 döneminde hasılatı yıllık %36 artarak 114,40 milyar TL’ye yükseldi. Ancak yakıt, personel ve amortisman gibi maliyetlerdeki hızlı artış nedeniyle satışların maliyeti %44 yükselerek 91,79 milyar TL oldu. Hasılat artışı maliyet artışını sadece sınırlı düzeyde aşabildiği için brüt kâr yıllık 2,34 milyar TL artarak 22,62 milyar TL’ye çıktı; buna rağmen brüt kâr marjı %24,12’den %19,77’ye geriledi. Faaliyet giderleri personel, bilgi işlem, reklam ve komisyon giderleri nedeniyle yıllık %51 arttı. Kur farklarından kaynaklanan diğer esas faaliyet giderleri ise çok daha hızlı yükselerek ciddi bir baskı yarattı. Bu iki kalemde toplam 7,38 milyar TL’lik bozulma olunca, brüt kâr artışı bunu karşılamaya yetmedi ve esas faaliyet kârı 5,03 milyar TL düşerek 10,87 milyar TL’ye geriledi. Buna karşın amortismanı içeren FAVÖK yıllık 4,95 milyar TL artarak 30,25 milyar TL’ye çıksa da FAVÖK marjı %30,10’dan %26,44’e indi. Finansman tarafında ise önemli bir iyileşme yaşandı. Kur ve faiz gelirlerindeki güçlü artış sayesinde net finansman gideri geçen yılki 5,42 milyar TL gider seviyesinden 2,28 milyar TL gelire döndü. Yatırım faaliyet gelirleri de artarken vergi giderleri yıllık 2,07 milyar TL yükseldi. Faaliyet dışı kalemdeki yaklaşık 7,08 milyar TL’lik iyileşme, faaliyet kârındaki düşüşü dengeledi ve şirketin net kârı yıllık %17,7 artışla 13,33 milyar TL’ye yükseldi. Ancak net kâr marjı %13,47’den %11,65’e geriledi. Operasyonel tarafta, yolcu sayısı %14,2 arttı; AKK %16 yükseldi. Doluluk oranı iç ve dış hatlarda hafif geriledi. Birim giderler yılın 3. çeyreğinde %4 düşerken 2025/09 döneminde yatay kaldı; yakıt hariç giderler yükseldi. Misafir başına yan gelir %14’ün üzerinde arttı. Gelirlerin döviz kırılımında Euro %49, dolar %29 ve TL %20 ağırlığa sahip. Giderlerde dolar belirgin şekilde önde. Şirketin yaklaşık 759 milyon Euro net nakit pozisyonu bulunuyor. Revize edilen 2025 beklentilerine göre AKK’da %14–16 büyüme hedefleniyor. RASK’ın %6–8 azalması, CASK’ın %1–3 arası artması, yakıt hariç CASK’ın ise %3–5 yükselmesi bekleniyor. FAVÖK marjı beklentisi %26 seviyesinde.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri