Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Şirketin 2025/09 döneminde hasılatı yıllık bazda %63,2 artarak 189,5 milyar TL’ye yükselmiştir. Ancak satışların maliyetindeki daha yüksek artış (%74,8) brüt kârı baskılamış ve brüt kâr %22,4 azalarak 11,4 milyar TL’ye gerilemiştir. Brüt kâr marjı da %12,67’den %6,02’ye düşmüştür. Faaliyet giderleri yıllık 2,46 milyar TL artışla 11,98 milyar TL’ye çıkarken, diğer esas faaliyet gelirleri 806,7 milyon TL’den 88,9 milyon TL’ye düşmüştür. Bu kalemlerdeki toplam 3,17 milyar TL’lik olumsuz etki ve brüt kârdaki 3,3 milyar TL’lik azalışın sonucunda, şirket 482 milyon TL esas faaliyet zararı açıklamıştır (2024/09: 5,99 milyar TL kâr). FAVÖK ise yıllık bazda %54,4 düşüşle 5,18 milyar TL’ye gerilemiştir. Esas faaliyet marjı %5,16’dan -%0,25’e, FAVÖK marjı ise %9,80’den %2,74’e düşmüştür. Faaliyet dışı kalemlerde ise yatırım gelirleri 417,7 milyon TL’ye çıkarken, net finansman gelirleri 3,49 milyar TL’ye gerilemiştir. 204 milyon TL ertelenmiş vergi geliri yerine 176 milyon TL vergi gideri yazılmıştır. Enflasyon muhasebesi kaynaklı parasal kayıp 5,28 milyar TL’den 317 milyon TL’ye düşerek net kârı desteklemiştir. Bu iyileşmeye rağmen, net kâr yıllık bazda 3,77 milyar TL azalarak 2,93 milyar TL’ye gerilemiş, net kâr marjı da %5,77’den %1,55’e düşmüştür. Hasılat kırılımına bakıldığında, 2025 üçüncü çeyrekte yurt içi satış hasılatı Stellantis Türkiye paylarının devralınmasıyla %205,6 artmıştır. Bu etkiyle yılın ilk 9 ayında yurt içi satış hasılatı %83 artmıştır. Yurt dışı satışlar ise üçüncü çeyrekte %374 artmasına rağmen, yıl genelinde %6,8 azalmıştır. Üretim 2024/09’daki 115 bin adetten 89 bin adede, satışlar ise 114 binden 89 bine gerilemiştir. K0 Scudo modelinin üretimi 34 bin adet artı katkı sağlarken, Egea ve MCV modellerindeki üretim ve satış düşüşleri toplam hacmi aşağı çekmiştir. Buna karşın, Stellantis Türkiye’nin devralınmasıyla Peugeot, Citroen, Opel ve DS markalarının satışlarının şirkete dahil edilmesiyle ithalat 18 binden 69 bine, toplam satış ise 18 binden 124 bine yükselmiştir. Güncellenen 2025 yılı beklentileri şu şekildedir: Yurt içi pazar: 1,3–1,4 milyon adet (önceki: 1,1–1,2 milyon) Şirketin yurt içi satış hedefi: 350–370 bin adet (önceki: 300–330 bin) İhracat hedefi: 50–60 bin adet (önceki: 70–80 bin) Üretim hedefi: 130–150 bin adet (önceki: 150–160 bin) Vergi öncesi kâr marjı: 2025 için %2 (önceki %3), 2028 hedefi %5–7 Yatırım harcaması tahmini: 200 milyon Euro (önceki 150 milyon Euro)
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri