Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
2024 yılında rüzgarın terse döndüğünü gördüğümüz otomotiv sektöründe peki, 2025 yılında neler bekliyoruz? 1) İç tüketimde devam eden yavaşlama ve 2024 yılında çeşitli nedenler dolayısıyla görmediğimiz zayıflamanın etkilerini 2025 yılında görmeyi bekliyoruz. Ancak, 2024 yılındaki beklentimiz kadar agresif değiliz. Araç satışlarının, 2025 yılında 1 milyon bandında olmasını öngörüyoruz. Araç satış rakamlarında elektrik araçların önemli rol oynayacağını düşüyoruz. 2)Operasyonel zayıflamanın devam etmesini bekliyoruz. 2024 yılında operasyonel karlılığı etkileyen faktörlerin, 2025 yılında da devam etmesini öngörüyoruz. Bunların en üst sırasında da güçlü TL yer alırken, artan rekabetin de fiyatlamalarda önemli rol oynayacağını düşünüyoruz. 3)Otomotiv sektörü şirketlerinin 2025 yılında temettü ödemeleri ile ön planda olmasını bekliyoruz. Araştırma kapsamımızda yer alan otomotiv şirketleri, operasyonel karlılıklarına ek olarak net kar tarafında da güçlü sonuçlar açıkladılar. Tarihsel geçmişlerine baktığımızda; Ford Otosan 21 yıldır, Tofaş 20 yıldır kesintisiz şekilde temettü ödemesi gerçekleştirirken, Doğuş Otomotiv son 20 yılda 15 kez temettü ödemesi ile karşımıza çıkmaktadır. Son kapanış verilerine göre, 2025 yılında Doğuş Otomotiv, Ford Otosan, Tofaş ve için temettü verimliliği tahminlerimiz sırasıyla %9,9, %4,7 ve %1,1 işaret etmekte. FCA–PSA birleşmesiyle pazar payını neredeyse 2 katına çıkarabilecek olmasıyla Tofaş tarafında, 2024 yılına her ne kadar «AL» önerisiyle başlamış olsak da, ilk yarıyıl finansal sonuçları ardından, Ağustos ayında, beklentilerimizde yaptığımız değişiklikler dolayısıyla önerimizi «TUT» olarak revize etmiştik. Ekim ayına geldiğimizde ise Tofaş tarafında Rekabet Kurumu’nun, devralmaya yönelik verilen taahhütler yeterli görmedi yönündeki haberleri sonrasında sürecin devam ettiği yönündeki haberleri takip ettik. Bugün hem FCA hem de PCA satışlarında yaşanan daralma dolayısıyla elde edilecek pazar payının %30’lar seviyesine gerilemesine ek olarak birleşme sürecinde devam eden belirsizlik ve 2025 yılında Egea üretimin bitecek olması dolayısıyla önerimizde değişiklik yapmıyoruz. Üretim hattına yeni dahil olacak modeller ve K0 üretimini 2025 yılında yakın takip ediyor olacağız. Temettü tahminimizi en kötü senaryoya göre belirlediğimizi, dolayısıyla temettü ödemesinin beklentimizin üstünde olma olasılığının göz ardı edilmemesi gerektiğini düşünüyoruz
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri