Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
2024 yılında ÖTV muafiyeti ve GSR düzenlemesi sayesinde Türkiye hafif araç (HA) satışları 1,2 milyon adede ulaşarak yeni bir rekor kırdı. 2024 yılındaki yüksek baz etkisini de dikkate aldığımızda, 2025 yılında faiz indirimlerinin yurt içi talebin ana belirleyicisi olacağını düşünüyoruz. AB'nin Çinli üreticilere uyguladığı ek vergi yaptırımları, önümüzdeki dönemde Türkiye'nin ihracatını destekleyebilir. Ancak AB'nin 2025 yılında otomobil emisyonlarına yönelik daha sıkı düzenlemeler yapacak olması, pazarda genel bir düşüşe sebep olabilir. Tüm otomobillerini elektrifikasyon süreciyle elektrikli olarak üretebilen Ford Otosan’ın (FROTO TI), içten yanmalı, bataryalı ve şarj edilebilir hibrit versiyonlarını aynı platformda üretme olanağı sağlayan tam esnek üretim kabiliyeti sayesinde AB regülasyonlarının Türkiye’deki ana yararlanıcısı olabileceğine inanıyoruz. Ayrıca, 2025 yılında Volkswagen işbirliğiyle üretime başlayacak yeni bir tonluk ticari aracın da satışları desteklemesini bekliyoruz. Tofaş (TOASO TI), sektördeki benzerlerine göre nispeten düşük performans gösterdi ve BIST 100 endeksinin %25 altında getiri sağladı. Yeni K0 modelinin üretimi ve 2Ç25’in başlarında gerçekleşmesini beklediğimiz Stellantis'in satın alımıyla hacimde toparlanma bekliyoruz, değişen ürün gamıyla marjların mevcut seviyelerde seyretmesini öngörüyoruz. Otokar (OTKAR TI), zırhlı araç satışlarında zayıf bir 2024 geçirmesinin ardından, 4Ç24'te imzalanan ve teslimatları 4Ç25’te başlayacak olan Romanya ihalesiyle hacimce toparlanabileceğini ve net kâra geçebileceğini düşünüyoruz.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri